Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Är du en teknisk problemlösare med djup kunskap inom Windowsmiljö? Då är det här rätt roll för dig. Vi söker just nu en Systemadministratör med fokus på Windows till ett väletablerat IT-konsultföretag. Arbetsuppgifter Som Systemadministratör blir du en nyckelperson i arbetet med att säkerställa stabil drift, utveckling och förbättring av Windows servermiljöer för våra kunder. För oss är det viktigt att du som söker tjänsten drivs av att göra skillnad. Rollen är bred och det finns stora möjligheter att utvecklas. Vi söker dig som Har erfarenhet av systemadministration inom Windows-miljö Intresserad? Kul! Välkommen med din ansökan senast 15 juni
As a Senior Reverse Engineer at Embark you will be part of the Anti-Cheat team focusing on creating a safe, secure and fair environment for players of our games. The Anti-Cheat team at Embark is a centralized team responsible for all anti-cheat efforts. The role of Senior Reverse Engineer includes driving our anti-cheat reverse engineering efforts mainly for two of our projects as a starting point. Your passion for technology and games is what is driving you to great success. By being curious and experimental you aim to solve problems in a game-changing way. Your work would primarily involve building critical in-house expertise on cheat technologies, enhancing our ability to detect cheats and defend against them. Example of responsibilities Conducting debugging and reverse engineering on cheats using tools like IDA and/or Ghidra Providing the anti-cheat team with effective countermeasures against cheats Staying on top of trends regarding game cheats Researching the latest advancements in cheat technologies both software and hardware related We would love if you have A creative and curious mind Documented experience in reverse engineering Documented experience with software-/hardware-based cheat technologies Good understanding of x64-86 systems programming Good understanding of Windows internals Good understanding of network protocols and security Professional English communication skills At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)! If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our "Open Application."
? Challenge the Impossible Om Beyond Gravity Beyond Gravity har sitt huvudkontor i Zürich, Schweiz. De är inte det ”traditionella” rymdbolaget - utan en unik mix av flexibilitet, snabbhet och innovation. De möter ”new space” med årtionden av branschkunskap och en framgångsrik historia med 100% mission success. Deras team med över 1800 experter på 14 platser i 7 länder, är hängivna i att utmana gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Inte bara genom att utveckla nyckelprodukter för satelliter, bärraketer och litografi, utan också genom att bidra till att förbättra livet på jorden. Ditt Crew Test & Verification består av 11 personer idag, inklusive chef. Huvuddelen av personalen arbetar med mekaniska tester men vi har även två personer som arbetar med El konstruktion och en person som är sammanhållande för all support och traning mot våra kunder. Vi är ett team med mycket erfarenhet och vi arbetar tätt ihop med stöttning och kunskapsöverföring. De flesta i teamet reser på en eller flera supportresor varje år. Ditt Mission Vi söker medarbetare till Test & Verification i Linköping med inriktning mot test av mekaniska produkter. De huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar: • Utvecklings- och kvalificeringstestning av främst mekaniska produkter • Upprättande av testprocedurer • Bygga testuppsättningar inklusive mätgivare • Utföra kvalificeringstester • Samla in mätdata • Sammanställa testdata och upprätta testrapporter De flesta testerna som genomförs är statiska och dynamiska lasttester av strukturer och separationssystem så kallade release- och separationssystem. Ytterligare arbetsuppgifter är att deltaga vid supportresor för att hos kund utföra installation av separationssystem. Vi håller även traning av kundens personal så att de själva kan installera våra separationssystem. Vårt arbetssätt präglas av ett nära samarbete i små projektteam, vilket gör att du får en bra helhetsbild och får ta ett helhetsansvar för testerna i projekten. Din Story Vi tror att du är ingenjör eller motsvarande inom mekanik eller liknande utbildning, gärna med kunskaper inom mätteknik. Det är bra om du har erfarenhet av liknande testverksamhet, har ett gott praktiskt handlag och tycker om att resa. Du är drivande och självständig, men också öppen och bra på att samarbeta samt har en god social kompetens med tanke på de många kundkontakterna. Då våra projekt drivs i nära samarbete med internationella partners är goda kunskaper i engelska en förutsättning. Har du kunskap och erfarenhet inom mätteknik ser vi det som meriterande. Varför Beyond Gravity? Arbete i ett växande högteknologiskt företag med karriärmöjligheter så väl lokalt som internationellt. Du kommer ha möjligheten att forma dina egen roll och ha en inverkan i att forma vår Planning funktion. Du kommer att bli en del av ett engagerat team med ambitionen att förnya rymden! I Linköping har vi en jordnära familjekultur, erfaren och kompetent personal och en mångsidig ledningsgrupp. ?Are you ready for lift-off? Våra värdeord - passion, tillsammans, och nyfikenhet – vi gör utmaningar till möjligheter. Följ med på en resa utöver det vanliga. Vi granskar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart vi hittar rätt kandidat. För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta: Erik Björndal | erik.bjoerndal@beyondgravity.com För frågor rörande tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta: Breno Silva | breno.silva@beyondgravity.com Ansökningar via e-post kan inte beaktas. Vi tar inte emot ansökningar från rekryteringsföretag för denna tjänst.
Om jobbet Capgemini strävar efter att vara en lyhörd organisation som verkligen månar om dig som individ och låter dig utvecklas både inom din roll och som person. Över 300 000 medarbetare i över 40 länder och kunder inom alla branscher. Låter det stort och opersonligt? Det är det inte. Vi erbjuder snarare det bästa av två världar. Globala muskler lokalt förankrade i svenskt affärsliv, i en familjär gemenskap. Tillsammans sitter vi på en kompetens och projekterfarenhet som få andra kan matcha. Att du kan kontakta vem som helst av dina kollegor i världen med vilken fråga du än har låter som en klyscha, men så ser vardagen ut på Capgemini. Vi är varandras bästa coacher. Arbetsuppgifter Som IT-konsult arbetar du i projekt som till exempel kan handla om allt från att ta fram digitala tjänster, implementation av IT-projekt i verksamheten och rena ITutvecklingsprojekt. Efterfrågad erfarenhet Som person är du positiv, utåtriktad och kommunikativ. Du är visionär och samtidigt strukturerad och känner dig bekväm och drivande i dialogen både med kund och ditt projektteam. Vi vill att du ska ha: erfarenhet av IT-konsultyrket, erfarenhet av att arbeta i projekt, samt gärna erfarenhet av att arbeta och samverka med olika typer av intressenter - utvecklare, testare, verksamhetsrepresentanter samt styrgrupp.
Om Infinity IT Consulting Infinity IT Consulting är ett konsultföretag inom IT och Management med en stark företagskultur och teamkänsla. Ditt välmående är vår framgång och vi menar att de bästa konsultaffärerna blir av och genomförs med stolthet när du som medarbetare mår som bäst, så gör även företaget och våra kunder det. Vi jobbar med IT-kunder och partners i hela Skandinavien inom både telekom, verkstadsindustrin, retail, sport & mode och många andra. Vi bygger teamet utifrån våra värderingar som genomsyrar hela företaget. Pannben – Viljan och förmågan att lösa uppgiften, ta ansvar och känna ägarskap, men alltid våga ta hjälp. Enkelhet – Vi krånglar inte till det, varken för oss själva eller för andra! Sunt förnuft och kundnöjdhet i fokus. Laganda – Vi ställer upp för varandra, gör varandra bättre och skrattar varje dag! Långsiktighet – Vi är besatta av att göra bra saker och saker bra, vi låter kortsiktiga vinningar stå tillbaka för långvariga affärsrelationer. Stolthet – Vi är rakryggade, på riktigt och vågar gå vår egen väg! Din IT-karriär kan starta hos just oss och vi ger förutsättningarna för det, eller så är du senior med många års erfarenhet och då ger vi utrymme för allt leda, kompetensutveckla och ge stöd åt våra mer juniora konsulter, och på det viset har vi en härlig mix i konsultteamet av olika utbyten i erfarenhet, intressen och kompetens. Vi söker nu en erfaren IT-konsult med driv som vill vara delaktig i att bygga upp vår nya verksamhet i Östersund ? Östersund | ? Nystart | ? Konsult + Verksamhetsutveckling Infinity IT Consulting växer – och nu tar vi nästa steg genom att etablera oss i Östersund. Med framgångsrika kontor i Stockholm och Gävle i ryggen söker vi nu dig som vill vara med från början och spela en nyckelroll i att bygga upp vår verksamhet på plats. Det här är en unik möjlighet för dig som inte bara vill leverera värde som konsult – utan också vill vara med och forma något nytt. Rollen i korthet Du kommer ha en kombinerad roll där du dels arbetar som konsult ute hos kund inom ditt expertområde, och samtidigt bygger upp Infinity IT Consulting i Östersund tillsammans med oss. Det innebär att du får vara med och: ✅ Etablera och forma vårt lokala erbjudande ✅ Skapa och utveckla kundrelationer ✅ Rekrytera nya konsulter och bygga team ✅ Vara en lokal ledare och kulturbärare ✅ Arbeta nära ledningen och påverka vår strategi i regionen Vi söker dig som: • Har flera års erfarenhet som konsult inom IT – t.ex. som projektledare, utvecklare, lösningsarkitekt eller liknande • Är van att ta ansvar och har ett entreprenöriellt driv • Har erfarenhet av att leda team, rekrytera eller bygga upp verksamhet • Gillar att kombinera operativt arbete med affärsutveckling • Trivs i en miljö där du får påverka och skapa nytt • Bor i eller har anknytning till Östersund med omnejd (eller vill flytta dit) Varför Infinity IT Consulting? Vi är ett personligt och värderingsstyrt IT-konsultbolag där människan alltid är i fokus. Hos oss får du stort förtroende, flexibilitet och möjlighet att vara med och påverka på riktigt. Vi tror på långsiktiga relationer – med både kunder och konsulter – och bygger ett bolag som vi själva trivs i. Vill du vara med från början? Skicka in din ansökan eller hör av dig för en första kontakt! Vi har redan spännande kunddialoger i regionen – och nu letar vi efter rätt person att bygga vidare med. Vi kommer att kalla till intervjuer under veckorna 36 - 38.
IT-projektledare – Konsultuppdrag i Norrköping Vi söker en erfaren och engagerad IT-projektledare för ett spännande uppdrag med fokus på digitalisering inom vård och omsorg. Uppdraget sträcker sig över ett år med möjlighet till förlängning, och innebär ett helhetsansvar för att driva och leda ett antal införandeprojekt kopplade till verksamhetskritiska system. Uppdragets innehåll: Som IT-projektledare kommer du att ha en central roll i att planera, genomföra och följa upp projekt kopplade till digitala lösningar inom vård- och omsorgsverksamhet. Du leder och samordnar flera projekt med fokus på: Införande av nytt system för digital signering och personlig assistans. Införande av systemstöd för planering, registrering och uppföljning. Delaktighet i upphandling samt införande av schemaläggningssystem. Du förväntas axla huvudansvaret för projekten och arbeta nära både beställare, användare och andra relevanta intressenter. I dina uppgifter ingår att: Formulera projektmål och tidsplaner i linje med verksamhetens behov Leda det operativa arbetet i projekten och säkerställa att uppdraget drivs framåt Föra löpande dialog med samtliga intressenter och säkerställa effektiv samordning Prioritera resurser och uppgifter i samråd med projektets intressenter Följa upp projektets framdrift samt rapportera status till beställaren Säkerställa att projektet levererar i rätt tid, till rätt kvalitet och enligt överenskommen budget Kravprofil: För att lyckas i uppdraget behöver du uppfylla följande krav: Akademisk examen inom systemvetenskap, ekonomi eller motsvarande relevant utbildning Minst fyra års dokumenterad erfarenhet av att leda IT-projekt, motsvarande minst 50 % av heltid Djup kunskap om digitalisering inom vård och omsorg Praktisk erfarenhet av offentlig upphandling, inklusive god förståelse för LOU God insikt i kommunal verksamhet och relevanta regelverk såsom SoL, HSL, LSS och Kommunallagen Förståelse för komplexa systemlandskap och deras påverkan på digitala verksamhetslösningar Erfarenhet från minst ett tidigare liknande uppdrag, där din roll och resultat tydligt kan redovisas Meriterande (bör-krav): Erfarenhet av införandeprojekt kopplade till HSL-dokumentation eller digital signering inom hälso- och sjukvård Tidigare ledarskap i projekt som rör införande av planerings- och tidrapporteringssystem inom äldreomsorg Erfarenhet av att samordna integrationer mellan olika verksamhetssystem inom vård och omsorg Omfattning och plats: Uppdraget är på heltid med start i september 2025 och pågår i minst 12 månader, med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs i huvudsak på plats i Norrköping, i den omfattning som projektets karaktär kräver. Möjlighet till flexibel arbetsform finns enligt överenskommelse. Om Rasulson Consulting Rasulson Consulting är ett specialiserat bemannings- och rekryteringsföretag inom IT-sektorn. Vi samarbetar med ledande tech-bolag och innovativa startupföretag för att erbjuda spännande karriärmöjligheter för dig med intresse för digital utveckling. Genom vår djupa tekniska förståelse och vårt starka nätverk kan vi snabbt matcha rätt kompetenser med rätt uppdrag. Hos oss får du personlig vägledning, regelbunden återkoppling och möjligheten att ta nästa steg i din IT-karriär.
Vill du ha en nyckelroll i att driva förbättring och struktur inom ITSM? Vi söker en kommunikativ och lösningsorienterad koordinator / SPOC till vår kund med placering i Göteborg, Linköping, Järfälla, Malmö eller Karlskrona. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som Koordinator / SPOC ansvarar du för att koordinera och prioritera arbetsuppgifter inom vår kunds ServiceNow-instans inom ITSM-området. Du blir länken mellan verksamheten och ServiceNow-förvaltningen och har en viktig roll i att säkerställa smidiga processer, effektiv utveckling och tydlig kommunikation. Exempel på arbetsuppgifter: - Utveckla och underhålla en roadmap för vidareutveckling av ServiceNow. - Identifiera förbättringsmöjligheter och föreslå åtgärder för att förenkla och standardisera processer. - Återanvända formulär och skript på ett strukturerat och effektivt sätt. - Prioritera arbetsuppgifter och säkerställa att leveranser sker i tid. - Hantera eskaleringar och fungera som kontaktpunkt mellan ServiceNow och interna team. Tjänsten är på heltid och utgår från något av kontoren i Göteborg, Linköping, Järfälla, Malmö eller Karlskrona. Det finns viss flexibilitet att arbeta på distans. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Stark analytisk förmåga och god kommunikationsstil, både skriftligt och muntligt - Erfarenhet av ServiceNow och ITSM är meriterande men inget krav - En lösningsorienterad inställning och förmåga att arbeta både självständigt och i team - Förmåga att navigera i en större organisation och hantera flera kontaktytor - Ett strukturerat arbetssätt med fokus på prioritering och leverans Observera att rollen omfattas av säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser. För vissa uppdrag kan krav på visst medborgarskap förekomma. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 Christian.Gidloev@centric.eu
Application Expert – Last Mile Transport (Consultant Role) We are currently seeking a consultant to join a cross-functional Transport B2C team, supporting an expansion and warehouse project focused on last mile delivery. The role involves close collaboration with internal stakeholders and external partners to ensure efficient setup and integration of last mile transport solutions. About the Role As an Application Expert, you will take part in various activities related to the implementation of last mile carrier solutions through a third-party platform. Your daily work will include gathering and analyzing requirements, coordinating tasks between teams and external vendors, and performing or supporting testing activities to ensure successful delivery. Your responsibilities will include: Driving and coordinating requirements for last mile carrier integrations Collaborating in testing activities to validate the solution Supporting cross-team coordination within the project Acting as a key contact for the third-party carrier platform provider We are looking for someone with: Solid experience in large-scale IT projects, particularly in roles involving testing, requirements, and coordination Background in logistics-related projects, especially last mile transport Strong coordination skills with third-party vendors and partners Experience using tools such as Postman and SoapUI (meriting) Previous involvement in similar projects within a retail or logistics context is a plus Start date and duration according to agreement. About Rasulson Consulting Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.
Är du en driven och mångsidig Produktdesigner som älskar att bygga saker från grunden? Vill du ha en nyckelroll i ett entreprenöriellt bolag som siktar på att revolutionera rekryteringsmarknaden? Då är det här rollen för dig! Om företaget Gazella är ett marknadsledande rekryteringsföretag specialiserat på interim- och rekrytering inom ekonomi och finans. Gazella har sedan starten 2014 vuxit kraftigt. Det senaste året har de gått från 35 till 70 interna kollegor och de har blivit utnämnda som Gasellföretag av Dagens Industri och som Superföretag av Veckans Affärer. De arbetar efter en tydlig tillväxtstruktur och du kommer arbeta med de bästa inom sina respektive områden. Hos Gazella möts du av engagerade, kunniga och varma kollegor som tillsammans delar en stark passion för utveckling. Kulturen präglas av samarbete och lagkänsla, nyfikenhet och konstant utveckling – här får du frihet att växa i en dynamisk och stöttande miljö där idéer uppmuntras och nya lösningar välkomnas! Arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra ett litet, snabbfotat team i centrala Stockholm som nu växer och söker en Produktdesigner för att stärka upp sin produktutveckling. Idag hanteras mycket av det initiala arbetet med att förstå användare och definiera lösningar av deras ledning, men nu vill Gazella ta nästa steg och professionalisera sina processer. Som Produktdesigner kommer du att vara spindeln i nätet för hela produktutvecklingsprocessen, från ax till limpa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Etablera och driva produktprocessen: Du får en unik möjlighet att bygga upp och implementera hur Gazella arbetar med användarresearch, problemdefinition, wireframing, prototyper och designspecifikationer Ta egna initiativ: En förväntan att du är proaktiv, identifierar behov och driver designarbetet framåt med stor självständighet Vara en "full-stack" designer: Du är inte rädd för att hantera hela designspektrat – från tidiga skisser till detaljerad UI/UX Samarbeta nära teamet: Du kommer att arbeta tätt med CTO:n (som även agerar PM) och ha direkt tillgång till värdefull insikt från sälj- och operationsteamet Fokusera på användaren: Ditt primära mål är att säkerställa byggandet av digitala och skalbara produkter som löser verkliga problem för användare inom rekrytering och ekonomitjänster Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Flerårig erfarenhet av att driva produktdesignarbete i en miljö med högt tempo, gärna från en startup Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med hela produktdesignprocessen (från research till UI/UX) Goda kunskaper i Figma Är duktig på att samarbeta och kommunicera med både tekniker samt affärspersoner Är nyfiken och anpassningsbar, du behöver inte ha specifik branscherfarenhet inom rekrytering eller ekonomi, det lär du dig på plats! Gazella söker dig som är en självgående problemlösare med stark initiativförmåga. Du trivs i en föränderlig miljö, har lätt för att sätta dig in i nya domäner och har en god förmåga att bryta ner komplexa problem och hitta effektiva lösningar. Du motiveras av att skapa värde och vara med och forma både produkt och process. Varför Gazella? En nyckelroll med stor påverkan i ett bolag med tydlig tillväxtambition Möjligheten att forma en hel produktprocess från grunden En dynamisk startup-kultur med korta beslutsvägar och mycket eget ansvar En chans att vara med och revolutionera rekryteringsmarknaden med innovativa digitala produkter Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Västra Järnvägsgatan 23, centrala Stockholm. Hybridmöjligheter med generell standard på tre dagar på plats och två hemma. På kontoret arbetar du i fantastiska lokaler högst upp i det ikoniska Schibstedhuset med takterrass, mitt i centrala Stockholm (bara två minuters promenad från Centralstationen). Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gazella. Vi gör ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Julia Paulin via julia.paulin@bravura.se.
Till kund söker vi: Förstärkning av Servicedesk. Som teknikspecialist innebär att du ingår i team för ett eller flera objekt och rapporterar till ansvarig teamledare. Ditt uppdrag är att aktiviteter utifrån fastställd och godkänd plan säkerställa att verksamheten får det teknikstöd som efterfrågas samt att tillse att förändringarna passar in i den befintliga tekniska miljön. Uppdraget ingår som en del av teknikleveranserna inom centrum för informationsteknik och medicinsk teknik. Rollen kan också innebära medverkan i flera olika projekt och uppdrag inom regionen. Kompetenskrav: Konsulten ska: Relevant akademisk utbildning/erfarenhet inom it och slutanvändarsupport. God grundläggande teknisk kompetens och har förmågan att lyssna, analysera och skapa förtroende och engagemang på alla nivåer i en organisation" Arbetat 1-2 år i liknande roll
SEO-specialist sökes till Nätvaro AB – i Solna Är du passionerad om sökmotoroptimering och har minst 3 års erfarenhet från att arbeta med SEO på andra företag? Vill du vara med och driva digitala framgångar och skapa mätbara resultat för spännande kunder i en snabbt växande miljö? Då kan du vara den vi söker! Om oss Nätvaro AB är en snabbt växande webbyrå med bas i Stockholm, där vi expanderar i rasande takt. Vi tror på kraften i digital närvaro och arbetar ständigt med att optimera våra kunders synlighet online. Vårt engagerade team strävar efter att ligga i framkant inom SEO och digital marknadsföring – och nu söker vi en driven SEO-specialist som vill vara med på vår resa och ta del av fantastiska utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder Fast månadslön: 60 000 SEK Bonusar: Prestationsbaserade bonusar kopplade till hur bra resultaten blir för våra kunder. (Utöver din fastlön på 60.000 sek.) En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med exceptionella karriärmöjligheter i takt med att företaget växer. Heltidsanställning med arbetstider 08.00–17.00, på plats på vårt huvudkontor i Solna. Din roll hos oss Som SEO-specialist kommer du att: Utveckla och implementera effektiva SEO-strategier för våra kunders webbplatser. Genomföra omfattande sökordsanalyser och konkurrentanalyser för att identifiera optimeringsmöjligheter. Samarbeta med våra content creators, webbdesigners och andra teammedlemmar för att säkerställa en helhetlig digital strategi. Följa upp, analysera och rapportera SEO-resultat med hjälp av verktyg som Google Search Console och andra relevanta plattformar. Justera strategier baserat på data och resultat för att maximera kundnyttan. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du: Har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med sökmotoroptimering hos andra företag. Har god kunskap om de senaste SEO-teknikerna, verktygen och best practices. T.ex. Erfarenhet av WordPress och SEO-plugins, Teknisk SEO, On-page SEO, Off-page SEO med mera. Är analytisk, datadriven och resultatorienterad. Är en utmärkt kommunikatör som kan samarbeta med både tekniska och kreativa team. Är självgående, initiativrik och alltid redo att ta nästa steg i ditt arbete. Ansökan Känner du att detta är utmaningen du har letat efter? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar varför just du passar för rollen. Ansök via e-post till rekrytering@natvaro.se. Välkommen med din ansökan till Nätvaro AB – låt oss tillsammans ta SEO till nya höjder och forma framtiden för digital marknadsföring!
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: What you’ll do We’re looking for a curious and open-minded team player with a "bring-it-on" approach to join our Camera Sensor Integration team. You’ll lead efforts in defining, guiding, and integrating camera sensors mechanically and electrically into our vehicles. Working closely with team members, suppliers, and other stakeholders, you’ll develop various concepts and prototypes, supporting verification processes to ultimately bring the solution to production readiness. You shall be analysing software and hardware parts and drive them in the right manner to enable product development. Do you fit the profile? You hold at least a bachelor’s degree in electronics, mechatronics, robotics, or a related field. Demonstrated leadership experience—such as roles in college clubs, sports teams, or professional settings—is essential, and we encourage you to highlight this in any interview discussions. Expertise in photonics, camera systems, or vision systems is valued. You have a strong ability to balance sensor performance, time, cost, and quality requirements and bring out the best in each. Experience in sensor performance verification is also advantageous. We see you as a person passionate about self-driving technology, committed to building robust perception functions. Your personal qualities should reflect a driven, structured, and resourceful team player, capable of delivering both "how" and "what" in a dynamic, multidisciplinary, and multicultural environment. You excel at managing complexity and bringing teams together to enhance product performance. Fluency in English (both verbal and written) is required, and knowledge of Swedish or possession of a valid EU driver’s license (Category B) is a plus Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Nexer i Västerås behöver nu stärka upp teamet med fler Electrical Engineers/elingenjörer. Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet av rollen som Electrical Engineer eller elingenjör. Det är en fördel om du har en teknisk utbildning såsom civil- eller högskoleingenjör inom elektronik, el, elkraft eller motsvarande. Om du dessutom gillar problemlösning, komma med kreativa lösningar och har intresse för innovation tycker vi att du ska ge dig själv chansen att bli en i vårt team. Vi letar efter dig som har en passion för elkraft, förnybar el eller liknande. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med design och testning av kraftelektronik samt vara delaktig i våra projekt och bidra med idéer och lösningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av elkonstruktion, elprovning eller kraftelektronik/högspänning (HVDC). Att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Vilka är vi på Nexer i Västerås? Nexer i Västerås är i en tillväxtfas och vi vill bli fler! Idag är vi ett gäng på 12 konsulter med en bred blandning av kompetenser inom mjukvaru- och hårdvaruutveckling, projektledning och SCADA. Kontoret i Västerås präglas av gemenskap och engagemang, för oss är det viktigt att du känner att det är hos Nexer du hör hemma. Vi sätter dig som konsult i första hand och utgår från vad DU vill göra, både nu och framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och kompetensmässigt. Teamet i Västerås genomsyras av ett prestigelöst kunskapsutbyte och här får du chans att växa i en inkluderande och stöttande miljö. Vi värnar om ett öppet och tryggt arbetsklimat där du är välkommen precis som du är! Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Flertalet av våra kunder inom privat sektor bygger morgondagens produkter och finns inom elkraft, försvarsindustrin och automatiserad industri. Inom den offentliga sektorn har vi kunder över hela landet. Som konsult arbetar du antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, xie.gamboa@nexergroup.com. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com #LI-PS1
Arbetsbeskrivning I en dynamisk och flexibel arbetsmiljö får du möjlighet att arbeta med komplexa system inom försvarsindustrin, då framför allt med system som används inom radarvarning och signalspaning såsom våra Arexis- och Siriussystem. Som en erfaren systemingenjör kommer du spela en viktig roll i våra projekt. Här får du chansen att utveckla dina färdigheter som systemingenjör och vässa din förmåga att hantera komplexa system. Ditt bidrag kommer verkligen att göra skillnad! Vi söker dig som har en stark drivkraft att bidra till innovation och vara delaktig i stora projekt. Du har en bakgrund inom systemutveckling och en passion för att lära dig mer samt utvecklas inom yrket. Du har en förmåga att självständigt driva uppgifter framåt och skapa ett personligt nätverk. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ort: Järfälla och på sikt Solna. Ansvarsområden Dina arbetsuppgifter präglas av att: • ta ansvar för helheten och kommunicerar lösningar • ta en teknisk ledande roll • arbeta med komplexa system där målet är att ta fram effektiva lösningar • säkerställa att våra operativa produkters tillgänglighet garanteras genom att hantera utgående komponenter. • under utvecklingsfasen följer systemet genom utveckling, integration och verifiering. Kvalifikationer • En civil- eller högskoleingenjörsutbildning inom teknisk fysik eller närliggande. • Jobbat 3+ år som systemingenjör. • Erfarenhet av systemutveckling med många kravställare • Erfarenhet från en utvecklingsavdelning inom tågindustrin, fordon eller medtech är meriterande. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Polarium manufactures intelligent energy storage systems that have the potential to change the way we think about energy. Our team has a proven track record of finding unique business opportunities all over the world and attracting a loyal customer base. With us, you’ll be the voice of the company and communicate our market-leading technology throughout our customer funnel in strategic markets. You’ll have the chance to excel in a team atmosphere with highly experienced colleagues from a wide variety of backgrounds with the shared goal of finding solutions to global energy challenges. Location: Stockholm Responsibilities: Identify energy market opportunities based on quantitative analysis Support complex sales initiatives with business case modelling and act as expert in energy market and distributed energy assets Keep track of database including market pricing data including external subscription services Maintain a high and up-to date company knowledge level of regulatory and market input to support current and future strategic initiatives Ensure that each business area has the appropriate analytical support matching business needs Document external key regulatory references Own models matching Polarium’s offering across use cases and type customers Analyze commercial offers by energy market stakeholders and potential route-to-market partners Qualifications and experience: Master or bachelors degree in engineering or business. Specific knowledge of the global energy markets and regional differences Excellent quantitative, analytical skills in addition to people and communication abilities. Fluent in English, both verbal and written Experience from building extensive models in relevant tools, such as MS Excel Minimum 3 years experience in B2B electricity retailing or origination field We think you have: An entrepreneurial mind, confident, down to earth, a self-starter, and a self-finisher Relational with good ability to build and maintain strong relationships Result-oriented, disciplined, and structured with a strong business focus Self-motivated and highly disciplined Go getter and winning attitude is highly desirable We offer Wellness contribution Five extra flexibility days Pension Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations. At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers. Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy. We look forward to receiving your application!