Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Vi är stolta över Trollhättans stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Beskrivning Arbetsmarknads- och socialförvaltningen befinner sig i en spännande tid att ställa om till den nya socialtjänstlagen. Användande av teknikens möjligheter och digitala lösningar hjälper oss i omställningsarbetet att bli en mer förebyggande, lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Därför utökar vi nu med ytterligare en tjänst inom områdena systemförvaltning, IT/digitalisering och intranätet. Tjänsten är förlagd till Arbetsmarknads- och socialförvaltningens centrala Verksamhetsstöd, ett tvärprofessionellt team som består av en administrativ chef och 12 medarbetare med olika specialistkunskaper. Vi strävar efter att vara ett effektivt, utvecklande och kvalificerat stöd till förvaltningen inom områdena kvalitet och utveckling, ekonomi, dokument- och ärendehantering, kommunikation samt IT- och digitalisering. På verksamhetsstöd hjälps vi åt och jobbar tillsammans då vi vet att det blir bäst när olika professioner samverkar för att nå våra gemensamma mål. Arbetsuppgifter I nära samarbete med dina kollegor på Verksamhetsstöd kommer du att arbeta med planering, förvaltning och utveckling av verksamhetssystemet Viva samt bidra i kommande upphandling av nytt verksamhetssystem. Du är en av förvaltningens kontaktpersoner mot systemleverantören samt mot stadens IT-enhet. Exempel på arbetsuppgifter är uppgraderingar, konfigurationer, behörighetshantering samt support och utbildning till användare i verksamhetssystemet. I rollen kommer du att bidra i utvecklingsarbete som syftar till att säkerställa kvalitet och effektivitet med en hög grad av digitalisering. Detta innebär exempelvis fortsatt implementering av stadens nya systemförvaltningsmodell, som syftar till att vara ett stöd till verksamheterna så att de på ett strukturerat, enhetligt och proaktivt sätt ska kunna planera, förvalta och utveckla sina system så de är säkra, effektiva och ändamålsenliga. Du kommer också att vara delaktig i förvaltningens alldeles nya digitaliseringsnätverk. I tjänsten ingår också att arbeta med stadens alldeles nya intranät, t.ex. att publicera, strukturera och säkerställa informationstillgänglighet. Visst arbete med andra administrativa arbetsuppgifter ingår i tjänsten. Du kommer finna ett gott stöd både från dina närmsta kollegor och från centrala funktioner med stadsövergripande ansvar inom systemförvaltning, IT/digitalisering och intranätet. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att förvalta och utveckla verksamhetssystem. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom socialtjänstens område, samt att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har goda IT-kunskaper och som person är du strukturerad, lyhörd och lösningsfokuserad. Du drivs av viljan att utveckla och förbättra utifrån verksamhetens behov. Du har en stark kommunikativ förmåga, är en god analytiker och kan se till helheten. Du har förmåga att hantera flera parallella processer och på ett strukturerat sätt planera och prioritera ditt arbete. Du kan arbeta självständigt men är även en lagspelare som är duktig på att samverka med många olika professioner. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag är vi ca 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans stad tillämpar rökfri arbetstid.
Who are we? Recas is in an expansion phase and therefore we are seeking you who are a PLM Solution Architect. With us, you won't only work on interesting assignments and with clients, you also want to be part of shaping Recas to become the best employer in West Sweden. Our motto 'Employees Are Recas' Priority' is something that manifests in everything we do. We are a meeting point for those who want to grow and become part of a cohesive team. Do you want to be part of the Recas family? What we do? In the Recas PLM team, we are experts in Product Lifecycle Management (PLM), but our role extends beyond system implementation. We help our customers to gain control over product data, streamline processes, and establish sustainable workflows that work in real operations. Our focus is aligning systems with their specific needs and goals. Now, we’re entering an exciting phase of growth. There’s great potential to develop our concept further and shape a new, future-ready PLM platform. Join us on this journey — and be part of driving the next chapter in PLM. You will: Be part of Recas PLM initiative, where we offer an exciting and developing environment. In this position you will work on different assignments for our clients together with our internal PLM team. On a typical day you will collaborate with key stakeholders to understand the business needs, improve the product data process, design, develop and implement PLM solutions. To succeed in this role, we see that you have: Minimum 5 years’ experience of working in ARAS PLM, either as a system administrator or developer. Good knowledge of C#, Javascript, SQL, cloud platform (e.g. AWS, Azure) Strong knowledge of product development processes, data management and engineering workflows Experience in agile methodologies Experience of system integrations with other enterprise systems. Good knowledge in English, both in speaking and writing. Nice to have: A bachelor's degree related to software development is advantageous, but experience weighs the most. If you also have knowledge of administration and further development of databases, or integration of ERP & CAD systems, we are especially interested in you! Who are you? You are a person with a good analytical ability, something that helps you identifying problems and finding solutions for these. Youre self-motivated and used to taking a lot of responsibility. Since you will work closely with the PLM team at Recas but also close to our clients its important that you have a good ability to cooperate and communicate with different stakeholders. As part of the Recas family, we offer you: Maximized wellness allowance and annual health check-up! Support for life's all challenges. Option for a benefit bicycle. Free gym membership at a local gym in Innovatum, Trollhättan. Opportunity to use Innovatum's badminton hall during lunchtime. Frequent after-work gatherings and team-building activities. Pension advice in collaboration with Max Matthiessen. You are insured through Euro Accident. The job at Recas is unlike any other consulting or engineering job. Despite being well-established and having been around for 13 years, we maintain a startup mentality and an almost insane hunger to grow and become bigger. The startup mentality keeps us alert and constantly looking forward and upward, while remaining humble for every success and milestone we achieve. We're waiting for you. What are you waiting for?