Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
IT-projektledare – Konsultuppdrag i Norrköping Vi söker en erfaren och engagerad IT-projektledare för ett spännande uppdrag med fokus på digitalisering inom vård och omsorg. Uppdraget sträcker sig över ett år med möjlighet till förlängning, och innebär ett helhetsansvar för att driva och leda ett antal införandeprojekt kopplade till verksamhetskritiska system. Uppdragets innehåll: Som IT-projektledare kommer du att ha en central roll i att planera, genomföra och följa upp projekt kopplade till digitala lösningar inom vård- och omsorgsverksamhet. Du leder och samordnar flera projekt med fokus på: Införande av nytt system för digital signering och personlig assistans. Införande av systemstöd för planering, registrering och uppföljning. Delaktighet i upphandling samt införande av schemaläggningssystem. Du förväntas axla huvudansvaret för projekten och arbeta nära både beställare, användare och andra relevanta intressenter. I dina uppgifter ingår att: Formulera projektmål och tidsplaner i linje med verksamhetens behov Leda det operativa arbetet i projekten och säkerställa att uppdraget drivs framåt Föra löpande dialog med samtliga intressenter och säkerställa effektiv samordning Prioritera resurser och uppgifter i samråd med projektets intressenter Följa upp projektets framdrift samt rapportera status till beställaren Säkerställa att projektet levererar i rätt tid, till rätt kvalitet och enligt överenskommen budget Kravprofil: För att lyckas i uppdraget behöver du uppfylla följande krav: Akademisk examen inom systemvetenskap, ekonomi eller motsvarande relevant utbildning Minst fyra års dokumenterad erfarenhet av att leda IT-projekt, motsvarande minst 50 % av heltid Djup kunskap om digitalisering inom vård och omsorg Praktisk erfarenhet av offentlig upphandling, inklusive god förståelse för LOU God insikt i kommunal verksamhet och relevanta regelverk såsom SoL, HSL, LSS och Kommunallagen Förståelse för komplexa systemlandskap och deras påverkan på digitala verksamhetslösningar Erfarenhet från minst ett tidigare liknande uppdrag, där din roll och resultat tydligt kan redovisas Meriterande (bör-krav): Erfarenhet av införandeprojekt kopplade till HSL-dokumentation eller digital signering inom hälso- och sjukvård Tidigare ledarskap i projekt som rör införande av planerings- och tidrapporteringssystem inom äldreomsorg Erfarenhet av att samordna integrationer mellan olika verksamhetssystem inom vård och omsorg Omfattning och plats: Uppdraget är på heltid med start i september 2025 och pågår i minst 12 månader, med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs i huvudsak på plats i Norrköping, i den omfattning som projektets karaktär kräver. Möjlighet till flexibel arbetsform finns enligt överenskommelse. Om Rasulson Consulting Rasulson Consulting är ett specialiserat bemannings- och rekryteringsföretag inom IT-sektorn. Vi samarbetar med ledande tech-bolag och innovativa startupföretag för att erbjuda spännande karriärmöjligheter för dig med intresse för digital utveckling. Genom vår djupa tekniska förståelse och vårt starka nätverk kan vi snabbt matcha rätt kompetenser med rätt uppdrag. Hos oss får du personlig vägledning, regelbunden återkoppling och möjligheten att ta nästa steg i din IT-karriär.
Vill du ha ett varierande och stimulerande arbete där du kombinerar teknisk kompetens med kunddialog – både på hemmaplan och internationellt? Då kan du vara vår nästa Technical customer support till vår EHSQ-avdelning. Din roll Hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa kundnöjdhet och produktkvalitet. Du stöttar våra kunder, säljare och produktionsenheter med rådgivning, produktinformation och problemlösning. Arbetsuppgifterna innefattar huvudsakligen: • Utreda, administrera och följa upp reklamationsärenden • Ge teknisk support vid kundbesök, i dialog med försäljning och produktion • Ge teknisk rådgivning och information om våra produkter till kunder och säljare • Samla in och förmedla kundkrav, reklamationsläge och specialönskemål till relevanta avdelningar • Deltagande i kvalitets- och produktutvecklingsprojekt kan förekomma Tjänsten innebär en del resor– något vi tror att du ser som en möjlighet att utvecklas och bygga relationer. Vem är du? Du är en kommunikativ och lösningsorienterad person med en naturlig känsla för service. Du trivs i en roll där du får vara spindeln i nätet, samarbeta över avdelningsgränser och hantera flera ärenden samtidigt. Vi tror att du har: • YH-, högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom exempelvis kartong-, tryck-eller konverteringsbranschen • God teknisk förståelse inom relevant bransch • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt • Erfarenhet av kunddialog, reklamationshantering eller teknisk kundsupport är meriterande Hos oss får du • Arbeta med högkvalitativa produkter i ett globalt företag • Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling • Bli en del av ett internationellt nätverk inom technical customer support • Erfarna kollegor och stöttning i arbetet Om Fiskeby Under 2023 förvärvades vi av RDM Group och tillsammans med åtta andra bruk är vi den största producenten av återvunnen kartong i Europa. Vi har tillverkat papper och kartong sedan 1637 och Fiskeby är det enda bruket i Skandinavien som kan ta emot dryckesförpackningar som råmaterial. Våra produkter tillverkas av 100 % returfiber, helt i linje med dagens krav på ett hållbart samhälle. Vi tillverkar 160 000 ton kartong varje år och är cirka 275 medarbetare. Här på anläggningen finns de flesta avdelningar samlade vilket skapar förutsättningar för ett nära samarbete. Läs mer på: www.fiskeby.com. Ansökan Din ansökan vill vi ha senast 11:e augusti, urval och intervjuer görs löpande. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Catharina Andersson EHSQ-Manager, 011- 15 57 47 och Lina Arvefors, HR-generalist 011- 15 57 36. Facklig företrädare för Unionen är Bo Karlsson, 011-15 57 83. Vi undanbeder oss annonserings- och rekryteringstjänster.
Vi söker en senior IT-tekniker till ett uppdrag. Kvalifikationer: Du ska ha gymnasial utbildning inom IT eller annan utbildning som bedöms relevant för uppdraget, alternativt arbetslivserfarenhet inom området som bedöms likvärdig. Du har utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor: Förmåga att på svenska kommunicera effektivt, samarbeta med olika intressenter Du är analytisk och lösningsorienterad: Förmåga att identifiera och lösa problem, vara proaktiv och ta initiativ. Du är strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Du är ansvarskännande: Tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Tar ansvar för ditt agerande. Du har förmåga att förstå verksamhetsprocesser och har kunskap om offentlig sektor. Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av arbete med drift och leverans av IT-tjänster inom Digital Arbetsplats. Du ska ha gedigen erfarenhet av drift, underhåll och leverans av IT-tjänster inom en modern digital arbetsplatsmiljö. Du ska ha erfarenhet av att tillhandahålla användarsupport på plats i kontorsmiljö Du ska ha erfarenhet av arbete i IT service management system Du ska ha erfarenhet av att hantera IT-tjänster enligt ITIL Du ska ha erfarenhet av klienthantering inom Windows och ChromeOS Du ska ha erfarenhet av ConfigMgr, Active Directory Övriga Krav: Krav på B körkort Ska ha tillgång till bil i tjänsten Du kommer att arbeta i uppdragsgivarens lokaler i Linköping.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 8+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Roll- och uppdragsbeskrivning Migrationsverket står inför flera större lokalprojekt på grund av ny kommande lagstiftning. Migrationsverket har behov av projektledare till programmet IT och Säkerhetsteknik. För att leverera samt utveckla leveransen av it-tjänster och produkter för lokalprojekt. Projektledaren kommer vara ansvarig för administrativa lokalprojekt som projektledare it. Distansarbete Möjlighet till distansarbete kan finnas efter överenskommelse. Resor kommer att förekomma. Teknisk och yrkesmässig kapacitet Skall-krav Konsulten ska ha 10 års arbetslivserfarenhet som projektledare inom verksamhetsutvecklingsoch/eller it-projekt. Konsulten ska ha 10 års arbetslivserfarenhet av projektledning av projekt som styrs enligt etablerad projektstyrningsmodell (Props, XLPM, Pejl, Prince2 eller motsvarande). Konsulten ska ha 10 års arbetslivserfarenhet av projektledning av projekt i stora organisationer (fler än 1000 medarbetare). Bör-krav 1. Konsulten bör ha minst tre års erfarenhet av arbete med it-utrustning inom säkerhetsteknik (t.ex. övervakningskameror, passerkontrollsystem, larmsystem). 2. Konsulten bör ha arbetat i större byggprojekt med ansvar inom installation och planering av nätverk, servrar, kanalisation. 3. Konsulten bör ha dokumenterad erfarenhet att leda och samordna it-installationer i byggprojekt/fastighetsprojekt där hen har tillämpat relevanta byggnormer och säkerhetsföreskrifter. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och forma en supportleverans i toppklass? Vår kund satsar helhjärtat på att skapa Sveriges bästa supportupplevelse – och nu söker vi en strukturerad och driven Quality Representative (QR) till servicedeskteamet i Norrköping. Din roll som Quality Representative (QR)Som QR har du en nyckelroll i att säkra och utveckla kvaliteten i servicedeskens leverans. Du fungerar som spindeln i nätet mellan teamet och kund, och ansvarar för både det interna förbättringsarbetet och för att rapportera resultatet externt. Du kommer bland annat att: Ansvara för att dokumentation inom supporten är korrekt, uppdaterad och lättillgänglig Driva utveckling och ständiga förbättringar av servicedesktjänsten Arbeta med shift-left – höja teamets kompetens och lösningsgrad Representera servicedesken i kunddialoger och samarbeten Säkerställa en smidig onboarding av nya kunder och kollegor Stötta teamet med struktur, process och kvalitetssäkring Rollen innebär många kontaktytor och kräver både teknisk förståelse och god administrativ förmåga. Du rapporterar till Team Manager och blir en viktig del av ett engagerat och framåtlutat team. Vem vi sökerFör att trivas i den här rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av servicedesk/support och känner dig trygg i att ta ansvar för både struktur och förbättring. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften – och du brinner för att skapa ordning, leverera kvalitet och göra både kunder och kollegor nöjda. Vi söker dig som: Har några års erfarenhet av arbete inom servicedesk eller IT-support Är van vid att arbeta strukturerat, självständigt och processorienterat Trivs med kundkontakt och har lätt för att samarbeta Har ett öga för förbättringar och gillar att utveckla arbetssätt Har teknisk förståelse och ett lösningsorienterat mindset Är en fena på administration och dokumentation Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Om jobbet Vid AIDA Data Hub bygger och driver vi tjänster för att underlätta forskning som syftar till att rädda liv och minska lidande. Vi försöker erbjuda tjänster som är enkla att använda, säkra, och pålitliga, och möjliggör sådan forskning, ofta med känsliga data. Vi försöker också dela med oss av vad vi gör för att hjälpa andra att göra detsamma. Vi bygger vanligtvis med öppna standarder och lösningar med fri och öppen källkod, men ibland också med icke-fria produkter som slutanvändaren är mer bekant med för att underlätta vid forskning. Vi deltar i nationella och internationella projekt och våra kollegor kan vara strax intill, i Helsinki, eller i Lissabon, och mycket av vårt arbete sköts asynkront över chat eller e-mail, men videomöten är också vanligt förekommande. Vi är ett litet team och alla förväntas bidra där det behövs efter förmåga. Det är mycket möjligt att du kan få "äga" ett område, och bli den primära beslutsfattaren/ansvariga för det, men du måste också kunna dokumentera och förklara för dina kollegor. Vi arbetar enligt en standardmässig utvecklingscykel och kodgransking är en viktig del i arbetet. Vi arbetar mycket med skriptning och kodbaserad infrastruktur, och du måste kunna tänka som en programmerare och ta saker som algoritmkomplexitet i beaktande. Det är också vanligt att behöva borra ner i källkoden för olika verktyg för att lista ut vad som går fel, så att kunna läsa och förstå kod är viktigt. När vi behöver bygga tjänster, väljer vi moderna, underhållsbara språk som hjälper oss undvika misstag. Vi utvecklar inte ny mjukvara primärt, utan föredrar att klistra ihop existerande saker så långt det går. Som en del av rekryteringsprocessen kommer du att få utföra ett arbetsprov med kod. Du bör även vara förberedd att diskutera kod i någon form på en eventuell intervju. En del av de tekniker vi arbetar med är virtualisering, containerisering och orkestrering, block-, objekt-, och fillagring, reläer, konfigurationshantering, skriptning, kontinuerlig integration, och infrastruktur-som-kod. Vi förväntar oss inte att du har arbetat med alla dessa, men du bör ha en solid grund i Unix/Linux och viss kunskap om olika former av nätverk och säkerhet. Administrativt kommer du vara anställd vid institutionen för Teknik och Naturvetenskap, och liknande uppgifter vid andra delar av institutionen kan komma att bli aktuella. Du kommer att arbeta med systemutveckling men du kommer formellt att anställas som forskningsingenjör. Om dig Vi söker dig som har en masterexamen i ett datavetenskapligt ämne eller jämförbara kunskaper. Tjänsten kräver att du har en solid grund i Unix/Linux och viss kunskap om olika former av nätverk och säkerhet. Du ska visa på skicklighet i teknisk administration och förvaltning av IT-tjänster och applikationer. Yrkeserfarenhet från IT-området inom akademi, industri och/eller sjukvård är en mycket stark merit i bedömningen av kandidater, helst tre år eller mer. Har du även erfarenhet av att driva infrastrukturtjänster i säkra eller isolerade (luftgapssepararade) miljöer är även detta en stark merit. Erfarenhet från tvärfunktionellt och distribuerat utvecklingsarbete i internationella teams är också meriterande. Arbetserfarenhet från offentlig verksamhet eller andra starkt reglerade områden (såsom bankväsendet) är också meriterande. Tjänsten kräver utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, på engelska. Detsamma på svenska är en mycket stark merit. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Din arbetsplats Du kommer att tillhöra Institutionen för teknik och naturvetenskap och enheten Medie- och informationsteknik som är en del av Linköpings universitet men din anställning kommer att ha placering i Linköping vid CMIV. För fullskalig annons och information om tjänstens sammanhang vänligen läs mer på Lediga jobb - Linköpings universitet. Om anställningen Tillsvidareanställning heltid, anställningen kan inledas med provanställning 6 månader. Du kommer att arbeta med systemutveckling men din formella befattning kommer att vara forskningsingenjör. Tillträde snarast, eller enligt överenskommelse. Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass. Om så är fallet kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Vi erbjuder möjligheten att arbeta på distans delar av din arbetstid, när organisationens behov så tillåter. Linjechef kan godkänna upp till 40% distansarbete. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 24 augusti 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Din ansökan bör innehålla arbetsprov med lösningar på följande uppgifter: ● Givet en ström av heltal i text, ett per rad på stdin, beräkna medelvärdet ● Givet en ström av heltal i text, ett per rad på stdin, returnera det högsta talet Implementera i det språk du tycker är lämpligast i den troligaste situationen du tror att behovet av ovanstående uppkommer. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Är du en erfaren projektledare som vill jobba med förvaltning och utveckling av digitala stöd? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Samhällsbyggnadskontoret skapar värde för alla som bor och verkar i Norrköping. Hos oss samlas hela samhällsbyggnadsprocessen och varje kompetens är viktig för att vi ska nå våra mål. Här har du möjlighet att utvecklas och samtidigt bidra till att Norrköping växer på ett hållbart sätt. Tillsammans löser vi kluriga utmaningar genom att vara innovativa och modiga. Vill du vara med? Läs mer om samhällsbyggnadskontoret och vårt erbjudande: Samhällsbyggnad Enheten verksamhets- och ledningsstöd är en stödenhet som arbetar för att öka kontorets effektivitet och leveransförmåga. Genom intern kommunikation, verksamhetsutveckling och arbete med förvaltning och utveckling av våra digitala stöd bidrar vår enhet till att kontoret arbetar effektivt och enhetligt. Samhällsbyggnadskontoret har en bred verksamhet med ansvar för allt ifrån reparation av spårvagnar till förvaltning av lokaler, nybyggnation och översiktsplanering. Detta medför att vi har många digitala stöd med ganska få användare. Historiskt sett har system förvaltats på många olika sätt och en implementering av ett nytt arbetssätt innebär att vi behöver förändringsleda vårt kontor in i det nya arbetssättet. För att få ett strukturerat och effektivt arbetssätt med våra digitala stöd har samhällsbyggnadskontoret sedan några år tillbaka påbörjat ett arbete med att införa objektstyrning som kontorets förvaltningsmodell för våra digitala stöd. Modellen som etableras är en PM3-liknande modell med lokala anpassningar som kommunens avdelning för digitalisering och IT arbetat fram. Dina arbetsuppgifter Som objektledare har du en nyckelroll i att driva arbetet med förvaltning och utveckling av digitala stöd. Det är en bred roll där du är engagerad på olika nivåer inom organisationen, och har många kontaktytor. Du jobbar med flera olika objekt och utreder även vad kontoret har för övriga behov, t.ex. av att införa ytterligare system. Tillsammans med dina objektledarkollegor arbetar ni med att ta fram material som behövs samt förmedlar information och synliggör objektstyrningens syfte och arbetssätt inom kontoret. Du har en viktig roll i att vara med och skapa förutsättningar för ett kontorsövergripande samarbete med fokus på behovet av digitala stöd. Du leder objektspecialisterna inom ditt objekt, men fungerar även själv som en resurs inom objektet. Tillsammans med objektspecialisterna fungerar du som en länk mellan verksamhetens behov, leverantören av systemen och avdelning för digitalisering och IT, där du samordnar och driver arbetet för att nå uppsatta mål. Du förväntas även bidra med operativ projektledning inom olika aktiviteter eller projekt inom ditt eller andra objekt inom kontoret. Det kan till exempel handla om delta i en upphandling eller ett införandeprojekt. Vidare ansvarar du även för en styrgrupp tillsammans med två avdelningschefer där du bistår med beslutsunderlag. Vem är du? Vi söker dig som har för tjänsten relevant högskoleutbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete som projektledare, gärna med koppling till anskaffning, införande och avveckling av digitala system. Du har även erfarenhet av ansvar och förvaltning av digitala stöd. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utveckla eller införa nya arbetssätt, samt kunskap om förändringsledning. Arbetet kräver systemvana för att kunna vara en kravställare av tjänster, system och program. Du får gärna ha kunskap om pm³ eller annan motsvarande förvaltningsmodell. För att lyckas i rollen behöver du vara en person som trivs att arbeta självständigt och som alltid utgår från målet att göra digitala stödet bättre och enklare för de du stöttar. Du lägger stor vikt vid att uppnå gott samarbete i objektet, samt med dina kollegor i syfte att tillsammans utveckla arbetet inom objektledning. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att målgruppsanpassa vid behov. Du tydliggör förväntningar, följer upp och driver arbetet för att nå resultat och hålla tidsramar. Eftersom omständigheter snabbt kan förändras inom kontorets verksamheter är det viktigt att du är flexibel och kan ställa om, utan att tappa riktning eller motivation. Du har god svenska i både tal och skrift. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter Sista ansökningsdatum: 17 augusti. Intervjuer väntas hållas under vecka 35. Kontakt: Enhetschef Ylva Persson, ylva.persson@norrkoping.se eller HR-konsult rekrytering Therese Silvstam therese.silvstam@norrkoping.se Då annonsen ligger ute under semesterperiod är vi tillgängliga för frågor främst under vecka 31 och 33 Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Är du serviceminded, kanske nyfiken på teknik och en intresserad problemlösare? Då kan du vara vår nästa medarbetare! MultiNet är en framgångsrik svensk leverantör av webbaserade system (SaaS). Bolaget växer och vi söker därför en ny medarbetare till vårt supportcenter i Norrköping. Arbetsbeskrivning Som Supportmedarbetare hos Multinet kommer du att leverera support av våra olika webbtjänster via telefon och e-post. I din roll kommer du ha daglig kontakt med våra kunder och jobba i närhet av företagets alla medarbetare där du utgör en viktig och central del i teamet. Möjlighet till karriärsutveckling finns, t.ex. utbildning, driftsättning, testning och även utveckling. Personliga egenskaper Vi söker dig som: - Finner tillfredsställelse i att ge våra kunder bästa möjliga service - Har en viss social kompetens - Kan arbeta både i grupp och enskilt - Har god datorvana. (Har du kunskaper i HTML och CSS är det intressant men inget krav) - Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Om du är rätt person för oss finns stora möjligheter att påverka din personliga utveckling och ditt ansvar. P.g.a. allergiproblem utgår vi från att du är helt rökfri. Du måste kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Våra arbetstider är mellan 08:00-17:00
Om jobbet Vi ser ett förändrat säkerhetspolitiskt läge och en uppbyggnad av totalförsvaret i Sverige vilket gör att tillsynen över samhällsviktig verksamhet inom transportsektorn behöver intensifieras. Därför söker vi flera kompetenser som ska bidra i vårt spännande uppdrag inom cybersäkerhet och säkerhetsskydd. Transportstyrelsens tillsyn omfattar alla fyra trafikslag (sjö, luft, väg- och spårtrafik). Vår sektion är relativt ny och som medarbetare får du vara med och påverka vårt viktiga uppdrag för att göra Sverige säkrare – på riktigt. Vi har ett positivt klimat där vi utvecklas, samarbetar och stöttar varandra i våra arbetsuppgifter och vi har roligt! Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor inom områdena säkerhetsskydd och cyber och även tillsammans med medarbetare från Transportstyrelsens berörda sakområden. Därför är det viktigt att du kan bygga och underhålla relationer både inom och utom myndigheten. Du kommer ha en viktig och praktisk roll i vårt tillsynsuppdrag där du är spindeln i nätet och har koll på olika ärenden och arbete med kartläggning av vår sektor. Mycket av det arbete som vi bedriver sker i pappersform vilket kräver att du gillar ordning och reda. Rollen är en stödfunktion för sektionens arbete med tillsyn och är ett naturligt första steg till en karriär som exempelvis inspektör inom sektionen. En viktig del av vårt uppdrag är också att agera vägledande gentemot våra tillsynsobjekt. Hos oss får du möjlighet till kompetensutveckling, både kontinuerlig och specialiserad, utifrån verksamhetens behov och egna önskemål på inriktning. Beroende på din bakgrund så kommer du att få bidra där dina styrkor och erfarenheter kommer bäst till nytta. Hos oss får chansen att kompetensutveckla dig. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av nyfikenhet, utmaningar och samarbete. Vi behöver anpassa och förändra vårt arbetssätt beroende på situation. Vi trivs med att arbeta i team och stöttar varandra i stort och smått med sikte på att uppnå vårt uppdrag för att göra Sverige säkrare. Resor med övernattning i Sverige ingår i tjänsten. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - handlägga ärenden såsom anmälningsärenden, registerkontroller, utskick till bransch, arbeta med diarieföring, extern information m.m. - ta emot,sammanställa och strukturera information till beslutsunderlag - delta i tillsyn inom cybersäkerhet och/eller säkerhetsskydd tillsammans med teamet - arbeta med vägledning till branschen - delta i arbetet med omvärldsbevakning - delta i samverkansgrupper både inom myndigheten och med andra tillsynsmyndigheter Du måste ha - relevant universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 poäng inom för tjänsten lämpligt området ex säkerhetsområdet, IT, systemvetenskap eller annan utbildning kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet som Transportstyrelsen bedömer likvärdig - mycket god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på svenska - god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på engelska - B-körkort. Det är meriterande om du också har - erfarenhet av säkerhetsskydd - erfarenhet av informationssäkerhet/cyber - arbetslivserfarenhet av offentlig förvaltning - erfarenhet av tillsyn/revision. Vi vill att du - är analytisk, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö - är resultatorienterad, kan leverera med god kvalitet även under tidspress är flexibel, - har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar - har god pedagogisk förmåga, lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt.Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Tomas Åström via e-post tomas.astrom@transportstyrelsen.se. ST, Mats Anderzén och Saco, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-7147. Vi behöver din ansökan senast den 10 augusti 2025. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.
Om jobbet Vi ser ett förändrat säkerhetspolitiskt läge och en uppbyggnad av totalförsvaret i Sverige vilket gör att tillsynen över samhällsviktig verksamhet inom transportsektorn behöver intensifieras. Därför är vi nu inne i en rekryterings fas där vi söker flera kompetenser som ska bidra i vårt spännande uppdrag inom cybersäkerhet och säkerhetsskydd. Inte minst inom cybersäkerhet har vi en utmanande tid framför oss då det s.k. NIS2-direktivet ska implementeras och börja tillämpas i svensk rätt. Transportstyrelsens tillsyn omfattar alla fyra trafikslag (sjö, luft, väg- och spårtrafik). Vår sektion är i en uppbyggnadsfas och som medarbetare får du vara med och påverka vårt viktiga uppdrag för att göra Sverige säkrare – på riktigt. Vi har ett positivt klimat där vi utvecklas, samarbetar och stöttar varandra i våra arbetsuppgifter och vi har roligt! Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor inom områdena cyber-/informationssäkerhet, säkerhetsskydd och även tillsammans med medarbetare från Transportstyrelsens berörda sakområden. Därför är det viktigt att du kan bygga och underhålla relationer både inom och utom myndigheten. I arbetet ingår att bedriva tillsyn, delta i ärendehandläggning och samverkan internt inom myndigheten och externt med andra tillsynsmyndigheter, Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Tillsynen består till stor del av kvalificerat utredningsarbete vilket ställer krav på förmågan att uttrycka sig i skrift. Tillsynen kan medföra resor i hela Sverige. En viktig del av vårt uppdrag är också att agera vägledande gentemot våra tillsynsobjekt. Hos oss får du möjlighet till kompetensutveckling, både kontinuerlig och specialiserad, utifrån verksamhetens behov och egna önskemål på inriktning. Beroende på din bakgrund så kommer du att få bidra där dina styrkor och erfarenheter kommer bäst till nytta. Så har du en önskan om att utveckla dina kunskaper inom cyber-/informationssäkerhet eller säkerhetsskydd så finns det goda möjligheter att vidareutbilda dig. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av nyfikenhet, utmaningar och samarbete. Vi behöver anpassa och förändra vårt arbetssätt beroende på situation. Vi trivs med att arbeta i team och stöttar varandra i stort och smått med sikte på att uppnå vårt uppdrag för att göra Sverige säkrare. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen Du kommer att bedriva tillsyn inom cybersäkerhet/säkerhetsskydd tillsammans med teamet vilket innebär granskning av nätverks och informationssystem och dess kravuppfyllnad granska och utvärdera verksamhetsutövarnas efterlevnad av cybersäkerheten/säkerhetsskyddet arbeta med extern vägledning samverka med andra tillsynsmyndigheter delta i övriga uppdrag inom sektionen. Du måste ha universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120hp) inom t.ex. säkerhet, juridik, systemvetenskap alternativt annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig aktuell arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhet, cybersäkerhet, IT-säkerhet eller säkerhetsskydd mycket god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på svenska god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på engelska. B-körkort. Det är meriterande om du också har kunskap om hur det svenska krisberedskapssystemet är uppbyggt erfarenhet av tillsyn/ revision. Vi vill att du är analytisk, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö är resultatorienterad, kan leverera med god kvalitet även under tidspress är flexibel och har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheterna i förändringar har god pedagogisk förmåga, lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Tomas Åström, via e-post Tomas. Astrom@transportstyrelsen.se. ST, Mats Anderzén och Saco-S, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-7144. Vi behöver din ansökan senast den 10 augusti 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.
Om jobbet Vi ser ett förändrat säkerhetspolitiskt läge och en uppbyggnad av totalförsvaret i Sverige vilket gör att tillsynen över samhällsviktig verksamhet inom transportsektorn behöver intensifieras. Därför söker vi flera kompetenser som ska bidra i vårt spännande tillsynsuppdrag inom cybersäkerhet. Transportstyrelsens tillsyn omfattar alla fyra trafikslag (sjö, luft, väg- och spårtrafik). Vår sektion är i en uppbyggnadsfas och som medarbetare får du vara med och påverka vårt viktiga uppdrag för att göra Sverige säkrare – på riktigt. Vi har ett positivt klimat där vi utvecklas, samarbetar och stöttar varandra i våra arbetsuppgifter och vi har roligt! Inom vår sektion har vi samlat kompetenser inom cybersäkerhet, säkerhetsskydd och registerkontroll Du kommer att vara en av våra experter i cybersäkerhetsfrågor inom vår tillsyn av samhällsviktiga verksamheter inom transportsektorn. Arbetsuppgifterna består av att granska kravuppfyllnad och bedöma nätverk och informationssystem hos verksamhetsutövare. Detta i syfte att kontrollera säkerhetsförmågan kopplat till de krav som Transportstyrelsen och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap ställer i sina föreskrifter inom NIS-/Cybersäkerhetsregleringen. Du kommer exempelvis analysera tekniska granskningsrapporter och säkerhetstester från våra verksamhetsutövare och tolka resultatet. En viktig roll vi har som myndighet är att kunna ge vägledning till branschen och där kommer du att ge stöd inom IT- och cybersäkerhetfrågor. Som senior cybersäkerhetsspecialist kommer du även att utbilda och höja kompetensen hos inspektörer och medarbetare inom området cybersäkerhet. För att lyckas i tjänsten är det viktigt att bygga och underhålla goda relationer både inom och utom myndigheten. Hos oss får du chansen att kompetensutveckla dig. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av nyfikenhet, utmaningar och samarbete. Vi behöver anpassa och förändra vårt arbetssätt beroende på situation. Vi trivs med att arbeta i team och stöttar varandra i stort och smått med sikte på att uppnå vårt uppdrag för att göra Sverige säkrare. Resor med övernattning i Sverige ingår i tjänsten. Du kommer att bidra med din expertis i ärenden inom ramen för Transportstyrelsens roll som sektorsansvarig tillsynsmyndighet över transportsektorn inom cyber-/informationssäkerhet bedriva tillsyn inom cybersäkerhet tillsammans med teamet vilket innebär granskning av nätverks och informationssystem och dess kravuppfyllnad bedriva teknisk granskning av nätverks och informationssystem arbeta med vägledning till branschen delta i samverkansgrupper både inom myndigheten och med andra tillsynsmyndigheter delta i internationella arbetsgrupper och samverka med andra medlemsstater. delta i tillsyn av informations/IT-säkerhet inom säkerhetsskydd internutbilda inom området cybersäkerhet. Du måste ha relevant universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 poäng inom för tjänsten lämpligt området ex säkerhetsområdet, IT, systemvetenskap eller annan utbildning kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet som Transportstyrelsen bedömer likvärdig minst 10 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete med it- och/eller cybersäkerhet mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska god förmåga uttrycka dig i tal och skrift på engelska B körkort. Det är meriterande om du också har praktisk tillämpning av ISO 27000 serien praktisk tillämpning av NIS-regleringen praktisk tillämpning av säkerhetsskyddslagstiftningen. erfarenhet av penetrationstester certifiering inom IT-säkerhetsområdet ex CISSP, CISM, CISA erfarenhet av it/cybersäkerhetsövningar och/eller tävlingar erfarenhet av tillsyns/revision arbetslivserfarenhet som CSO eller CISO arbetslivserfarenhet inom offentlig förvaltning. Vi vill att du är analytisk, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö är resultatorienterad, kan leverera med god kvalitet även under tidspress är flexibel, har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar har god pedagogisk förmåga, lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Tomas Åström via e-post tomas.astrom@transportstyrelsen.se. ST, Mats Anderzén och Saco, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-7143. Vi behöver din ansökan senast den 10 augusti 2025. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.
Vill du ha en viktig roll där du bidrar till att säkerställa stabil och tillförlitlig kommunikation i en samhällsviktig tjänst? LFV söker nu flera serviceinriktade systemingenjörer som vill arbeta med drift och underhåll av TETRA-relaterad utrustning i en miljö där kvalitet och säkerhet står i fokus. Du kommer arbeta med ett nytt uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift och underhåll av det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Som systemingenjör hos LFV arbetar du med drift, underhåll och vidareutveckling av utrustning kopplad till TETRA-nät. Det är en varierande roll med både praktiska och tekniska moment där din insats är avgörande för att kommunikationen fungerar dygnet runt. Rollen innebär arbete där du snabbt kan behöva åka ut till site vid driftstörningar eller planerade insatser. Du kommer arbeta både självständigt och i team. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Felsöka, underhålla och installera teknisk utrustning, både självständigt och i team. • Komplex felanalys samt lösa olika nivåer av nätverksproblem för att säkerställa hög tillgänglighet av system. • Säkerställa funktion och tillgänglighet i Radio-, Transmissions- och IT-utrustning. • Prestandaförbättringar och uppgraderingar av system såväl hårdvara som mjukvara. • Skapa dokumentation och tekniska rapporter. • Ha tät kontakt med kunder och andra teknikteam. Vem är du? Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du har lätt för att ta egna initiativ och tycker om att samarbeta med andra, både internt och externt. Ditt arbete präglas av affärsmässighet, god kvalitet och hög servicegrad. Du är stresstålig och har en förmåga att prioritera. Vi ser att du har: • Minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande inom teknik. • Erfarenhet av transmissionsteknik, radionät och IT infrastruktur. • Erfarenhet av IP-nätverk, brandväggar och routing. • Erfarenhet av att självständigt arbeta i fält med höga krav på kvalitet och dokumentation. • B-körkort. • Goda kunskaper i MS Office. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande för denna tjänst är: • Erfarenhet att arbeta med TETRA-utrustning. • Erfarenhet att arbeta med teletekniska system, mobilnät eller motsvarande samhällskritisk infrastruktur. • Erfarenhet av Virtualisering (VMware eller motsvarande), server och lagringslösningar. Övrig information Tjänsterna är en tillsvidareanställning med placering i Norrköping. Beredskapstjänstgöring ingår och övernattningar kan förekomma i tjänsten. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti! Om verksamheten Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här, https://www.lfv.se/. Kontaktpersoner Sofie Cardegren Ansvarig rekryterare Poolia sofie.cardegren@poolia.se 073 344 71 76 Christian Axelsson Facklig kontakt SACO 011-19 20 00 David Johansson Facklig representant ST 011-19 20 00
We’re now looking for a key player to join BE Group’s IT transformation – are you ready to help shape the future? Location: Norrköping Start: Autumn 2025 About the Role Are you looking for a chance to shape the digital foundation of a company undergoing a modern IT transformation? This is a unique opportunity to take on a new role and make a significant impact on the future of BE Group’s IT environment. You'll play a key role in building robust, secure, and forward-thinking IT operations that truly make a difference across the organization. ________________________________________ About BE Group BE Group is more than a steel and metal supplier — we are a partner to industries shaping the future. With our roots in logistics, distribution, and production services, we provide tailored solutions that help our customers grow. As part of BE Group, you'll join a company built on trust, experience, and a long-term vision where your contribution truly matters. ________________________________________ The Role – What You’ll Do This position is ideal for someone who enjoys being at the core of technical progress. You’ll work hands-on with infrastructure and operations while also supporting strategic decisions. You’ll take ownership of key areas such as cloud services, security, workplace tools, and supplier management — with the freedom to develop and drive initiatives forward. • Build and manage a secure, modern IT environment that supports BE Group’s digital ambitions. • Act as a subject matter expert in IT, tech, and security, offering guidance and practical support to the organization. • Develop strong supplier relationships and ensure high-quality outsourced services (cloud, server ops, network, hardware). • Enhance and support the Modern Workplace platform, including Microsoft 365, Windows, device lifecycle and security. • Collaborate across the business to support applications and services beyond core infrastructure. • Play an active role in IT-related projects that create real impact on how the company works. • Evaluate and implement new technologies that help BE Group stay ahead. • Design, assist and improve tools and processes that boost performance in daily IT operations. ________________________________________ Your Qualifications You’re someone who brings both knowledge and curiosity. You have a technical background and want to apply it where it matters — helping a growing company meet modern digital challenges. • A degree in IT, systems science, computer engineering, or similar technical field. • Minimum 1-2 years’ experience in a comparable role. • Experience in outsourced IT environments is a plus. • Industry familiarity (manufacturing, logistics, or production) is valuable. • Depending on your experience, you may take on independent responsibility for IT operations within your responsibility area and hands-on support from the start — or grow into the role over time with the support from the IT team and your own ambition. • Fluent English, both written and spoken, is required for daily communication in the group. Bonus if you have experience working with: • Microsoft Certified: Azure Administrator Associate • Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administration Associate • ITIL Foundation ________________________________________ DETTA SÖKER VI Who You Are We’re looking for someone who thrives in an environment where every day brings new opportunities. You’re structured but creative, self-driven but collaborative. You enjoy simplifying complex issues and helping others succeed through technology. • A solution-seeker with a positive mindset who sees technology as a tool for progress. • A collaborator and team player who values communication and shared goals. • Service-minded and always willing to support others with your expertise. ________________________________________ Why Join BE Group’s IT Transformation Journey? Now is the time to join BE Group as we modernize and elevate our entire IT landscape. This is more than just a job — it’s a chance to be part of something in motion. Your role will be central in shaping how we work, what systems we use, and how we evolve as a company. • Drive change and innovation from within a supportive IT team. • Take ownership and be heard — your input will help define the path forward. • Work in a company that values long-term thinking and invests in its people. • Grow professionally with the backing of a stable and forward-looking organization. ________________________________________ Practical Information We want you to thrive, and that starts with clarity. • Location: Based at BE Group’s site in Norrköping. • Manager: Reports to the IT Operations Manager located in Finland. • Travel: May occasionally be required to other BE Group locations in Sweden. • Company language: English is the official language across the BE Group organization. ________________________________________ Application & Contact We are conducting a continuous selection process, meaning the position may be filled before the application deadline. Don’t wait to apply if this sounds like your next step! Recruitment is handled by Tobias Hermansson at StudentConsulting Group. For more information or to submit your application, contact: Tobias.Hermansson@StudentConsulting.com ________________________________________ OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du ta din expertis inom Azure till nästa nivå? Vi söker en person med erfarenhet inom Microsoft Cloud som vill vara med och designa, bygga och optimera framtidens molnlösningar tillsammans med oss på Accelerate at Iver. Hos oss får du inte bara arbeta med moderna tekniker och spännande uppdrag – du blir en del av ett värderingsdrivet och passionerat team där du får goda möjligheter till personlig utveckling. Varför Accelerate at Iver? Vi erbjuder dig mer än ett uppdrag – vi erbjuder en plattform för att växa som expert inom Microsoft Cloud så som Azure Infrastruktur, Azure DevOps och andra Microsoft Cloud lösningar! Hos oss får du chansen att arbeta i en modern och framtidsinriktad molnmiljö tillsammans med erfarna kollegor som är Microsoft MVP och Microsoft Certified Trainer inom Azure. Här blir du en del av en kultur där vi lär av varandra och bygger lösningar som verkligen gör skillnad hos våra kunder. Som konsult hos oss får du: En skräddarsydd utvecklings- och certifieringsplan Utmanande och varierande uppdrag med de senaste teknikerna Flexibilitet, frihet och balans mellan jobb och fritid Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring Ett sammansvetsat team av vassa specialister som lyfter varandra En trygg och säker anställning med bra förmåner Vi tror på gemenskap och kompetensutbyte – här utvecklas vi tillsammans och stöttar varandra för att alltid ligga i framkant. Om rollen Som Azure Cloud Engineer hos oss är du en nyckelspelare i att skapa stabila, säkra och moderna molnplattformar åt våra kunder. Du blir motorn bakom en friktionsfri resa från kod till produktion – genom att automatisera, effektivisera och optimera kundernas Azure-miljöer. Vi ser dig som den som frigör kraften i molnet, så att utvecklingsteamen kan fokusera på innovation. Exempel på vad du kommer att göra: Bygga och underhålla en modern, säker och skalbar infrastruktur i Azure med Infrastructure as Code. Hantera lösningar inom PaaS (Platform as a Service) och IaaS (Infrastructure as a Service), inklusive Azure VM, Azure Virtual Desktop, Azure Kubernetes Service (AKS), Azure Container Apps m.m. Säkerställa governance och compliance genom att implementera och hantera Azure Policy, RBAC och Workload Identity Federation. Optimera och implementera effektiva lösningar för monitorering och loggning med hjälp av Azure Monitor, Log Analytics och Application Insights. Säkerställa hög tillgänglighet och lösa komplexa utmaningar inom nätverk och säkerhet i Azure. Vem är du? Vi söker dig som är har gedigen erfarenhet som Cloud Engineer och som brinner för Cloud lösningar såsom Azure, automation och säkerhet. Du har ett lösningsfokuserat mindset och vill hjälpa våra kunder att bygga hållbara och effektiva molnlösningar. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. För denna position krävs svenskt medborgarskap, vi utför även bakgrundskontroll av slutkandidat. Vi tror att du gillar att jobba med: Cloud Infrastruktur: Azure VM, Azure Network, Azure Virtual Desktop, Azure Kubernetes Services Azure-tjänster som Function Apps, App Services, Key Vault och Storage Accounts Säkerhet och compliance: Entra ID, Managed Identities, RBAC, Azure Policy, Microsoft Security Monitorering och loggning: Azure Monitor, Log Analytics, Application Insights Infrastructure as Code: som t ex Bicep Erfarenhet av att bygga cloudmiljöer enligt CAF (Cloud Adotions Framework) eller liknande. Plus om du har: Certifieringar som AZ-104 och/eller AZ-204 Erfarenhet av: Azure Landing Zones AZ-400, AZ-305 eller motsvarande Placeringsort Accelerate at Iver finns på flertal orter i Sverige och Norge. För denna tjänst utgår du från vårt kontor i Norrköping, med möjlighet till hybridarbete. Vi intervjuar löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan! Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Har du frågor? Kontakta Jesper Carlsson på jesper.carlsson@iver.se Vi ser fram emot att träffa dig! Välkommen till Accelerate at Iver
Vi söker nu 1–2 erfarna IT-tekniker med fokus på applikationsdrift till vår kund. Uppdraget hos denna myndighet i Norrköping kräver god teknisk bredd, samarbetsförmåga och vana att arbeta i komplexa IT-miljöer. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-tekniker kommer du att arbeta med drift och förvaltning av applikationer i en större IT-miljö. Rollen är bred och innebär både tekniska och kommunikativa inslag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Daglig drift och förvaltning av applikationer - Aktivt deltagande i projekt kopplade till system och applikationsförvaltning - Samarbete med interna förvaltningsorganisationer - Kontakter med externa leverantörer samt dialog med verksamheten - Dokumentation av arbetsmoment, konfigurationer och rutiner - Hantering av applikationer med säkerhetskrav - Felsökning och optimering i Windows-baserade miljöer Det underlättar om du har erfarenhet av HR-system men det är inte ett krav. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som är en självgående och samarbetsvillig tekniker med stark ansvarskänsla. Du har god generell teknisk kompetens och är van vid att kommunicera med både tekniker, verksamhet och externa parter. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: - Flerårig erfarenhet av generell applikationsdrift och förvaltning (nivå 4) - God kunskap om Windows-operativsystem - Förståelse för IT-säkerhet i applikationer - Vana av att arbeta i projektmiljö - Förmåga att dokumentera ditt arbete noggrant - Erfarenhet av samarbete i team samt med olika intressenter i organisationen Meriterande: - Tidigare erfarenhet av drift/förvaltning av HR-system - Erfarenhet av ITIL-processer Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 Christian.Gidloev@centric.eu