Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Vi söker en systemadministratör med flerårig erfarenhet av att jobba med lagringslösningar. Arbetsuppgifter Din roll som systemadministratör innebär bland annat ett nära samarbete med kollegor. Vi söker någon som kan arbeta självständigt, ta ansvar, vara delaktig i utveckling inom området lagring. Du kommer att ingå i gruppen serverinfrastruktur som i dagsläget består av nio medarbetare och ett antal konsulter. Gruppen serverinfrastruktur är en av fem grupper inom avdelning infrastruktur, som jobbar med att leverera all LU-gemensam IT-infrastruktur inom Lunds universitet. Kvalifikationer Du som söker har: - Dokumenterad flerårig arbetslivserfarenhet inom lagringslösningar - Dokumenterad flerårig arbetslivserfarenhet av Linux - Flytande svenska i tal och skrift då merparten av intern dokumentation är på svenska - God förmåga i engelska i tal och skrift då stor del av teknisk dokumentation och externa kontakter kan ske på engelska Meriterande kunskaper och erfarenheter: - Erfarenhet av Fibre Channel-miljö (fabric) - Erfarenhet av att jobba i storskaliga miljöer - Erfarenhet av att ha jobbat med förändringsarbete inom IT-infrastruktur - Erfarenhet av att ha jobbat med IT i större organisationer - Erfarenhet av att ha jobbat vid någon statlig myndighet Personliga egenskaper Du ska vara proaktiv, ha lätt för att samarbeta med andra, ett strukturerat arbetssätt samt gilla att jobba i en komplex miljö. Självklart har du ett glatt humör, du inspirerar och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vidare har du lätt för att kunna se helheten och växla mellan olika perspektiv och arbetsuppgifter. Du behöver inte kunna allt men du ska vara nyfiken, flexibel och öppen! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Universitetet har ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Som anställd på Sektionen IT får du möjlighet att arbeta i en inspirerande, spännande och skiftande miljö. För dig som är intresserad av och nyfiken på att lära sig om olika behov inom forskning och utbildning är detta rätt arbetsplats. Övrigt Anställningen är tills vidare med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi tar emot din ansökan med personligt brev och CV senast 15 augusti 2025. Sektionen IT är Lunds universitets gemensamma IT-funktion och ska bidra till en hög kvalitet och effektivitet i universitetets digitalisering, genom att leverera tjänster inom drift och utveckling av applikationer och infrastruktur. Lunds universitet har en gemensam IT-organisation, Sektionen IT, och IT-organisationer på fakultets- och institutionsnivå som hanterar de mer verksamhetsnära IT-miljöerna. Vid sektionen finns fyra operativa avdelningar och en stabsavdelning. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Nu söker vi dig som junior mjukvaruutvecklare som vill arbeta i en organisation med teknik i framkant, och driva utveckling av Axis supportverktyg. Sök redan idag! OM TJÄNSTEN Som mjukvaruutvecklare i produktspecialist-teamet kommer du att utveckla och underhålla Axis supportverktyg, som främst nyttjas av den interna supportorgansationen samt produktspecialister, men även partners och kunder. Du kommer att arbeta nära produktspecialister och supportorganisationen för att förbättra och effektivisera deras arbete, i ett litet men engagerat team. Vi ser därmed att du har hög servicekänsla och bekväm att driva ditt eget arbete och har ett driv framåt. Ditt huvudfokus kommer att ligga på Server Report Viewer (SRV), både den interna och externa versionen. Du kommer även att arbeta med verktyg såsom Server Report Statistics (SRS), Multimac Info och Support ACAP, som används vid felsökning av kundärenden. Du erbjuds - Ett givande konsultuppdrag där du har en viktig roll, med möjlighet att påverka och se resultatet av ditt arbete direkt. - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Rollen innebär utveckling av supportverktyg, framförallt Survey Report Viewer, som används av den stora supportfunktionen för att analysera rapporter och identifiera avvikelser. Verktyget används internt men även av kunder via webben. Du kommer att arbeta med att fixa buggar, implementera nya funktioner och optimera koden. Du kommer att samarbeta med produktspecialister och supportorganisationen för att identifiera behov och förbättringar samt optimera och skriva om befintlig kod för bättre prestanda VI SÖKER DIG SOM - Har kunskaper i PHP (Laravel) - Har kunskaper i TypeScript (React) - Bra kunskaper i engelska Dessa kunskaper kan erhållas från inriktad utbildning eller arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har - Kunskaper i SQL - Kunskaper i Linux - Kunskaper i Git - Kunskaper i svenska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Målmedveten - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Axis Communications!
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Software Point. Om företaget Software Point är en ledande leverantör av laboratorieinformationssystem (LIS) och Laboratory Information Management Systems (LIMS) i Nordeuropa. Företaget har levererat innovativa LIS- och LIMS-lösningar, inklusive biobankssystem, till över 500 laboratorier inom både offentlig och privat sektor. Kunderna finns inom bland annat hälso- och sjukvård, läkemedel, bioteknik, energi, miljö, livsmedel, skogsindustri, förpackning, stål och kemisk industri. Software Points tjänster täcker hela applikationens livscykel – från leverans och implementation till support, utbildning och rådgivning. Företaget har fem kontor i Norden och är en del av den globala koncernen LabVantage Group. Som medarbetare på Software Point får du en omväxlande vardag med stora möjligheter att påverka ditt arbete, samtidigt som du möter både teknikens utmaningar och människors behov i en samhällsviktig bransch. Läs mer om Software Point här: https://softwarepoint.com/ Arbetsuppgifter I rollen som projektledare på Software Point har du ett helhetsansvar för leveranser i kundprojekt. Du arbetar nära både kund och team för att planera, följa upp och driva projekt framåt. Rollen kräver både operativt fokus och strategisk förståelse, med ansvar för ekonomi, kommunikation och kvalitet. Resor förekommer i samband med kundprojekt. Leda kundprojekt från start till mål med ansvar för planering och uppföljning Ansvara för budget, resursplanering, fakturering och tidrapportering Sköta kunddialog, inklusive förhandling och prissättning Hantera eskaleringar och vidareförmedla ärenden internt Koordinera och stötta projektteam med lösningsarkitekter och utvecklare Bidra med struktur, tydlighet och lösningsfokus i kunddialog och teamarbete Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare erfarenhet av projektledning, gärna från mjukvaruimplementation Erfarenhet av att leda projekt inom komplexa, reglerade miljöer (t.ex. hälso- och sjukvård) Kunskap om projektmetodik (exempelvis PRINCE2, PMP eller motsvarande) Meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom Life Science, teknik eller IT, alternativt klinisk bakgrund Meriterande om du har erfarenhet av laboratorieverksamhet eller LIS-system Flytande svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen är du en trygg och kommunikativ person som har lätt att anpassa dig till olika typer av kunder och projektmiljöer. Du har en hög problemlösningsförmåga, är strukturerad och van att prioritera i en snabbrörlig vardag. Du trivs i en samarbetsdriven roll där du har möjlighet att påverka, engagera och coacha teamet samtidigt som du själv tar ett tydligt ägarskap för projektens framdrift. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Lund, Linköping eller Danderyd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: info@bravura.se 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Software Point. Om företaget Software Point är en ledande leverantör av laboratorieinformationssystem (LIS) och Laboratory Information Management Systems (LIMS) i Nordeuropa. Företaget har levererat innovativa LIS- och LIMS-lösningar, inklusive biobankssystem, till över 500 laboratorier inom både offentlig och privat sektor. Kunderna finns inom bland annat hälso- och sjukvård, läkemedel, bioteknik, energi, miljö, livsmedel, skogsindustri, förpackning, stål och kemisk industri. Software Points tjänster täcker hela applikationens livscykel – från leverans och implementation till support, utbildning och rådgivning. Företaget har fem kontor i Norden och är en del av den globala koncernen LabVantage Group. Som medarbetare på Software Point får du en omväxlande vardag med stora möjligheter att påverka ditt arbete, samtidigt som du möter både teknikens utmaningar och människors behov i en samhällsviktig bransch. Läs mer om Software Point här: https://softwarepoint.com/ Arbetsuppgifter I rollen som Customer Success Manager / Systemspecialist är du länken mellan kundernas behov och de tekniska lösningarna som erbjuds. Du ansvarar för att samla in krav, designa och testa systemanpassningar samt säkerställa en smidig leverans. Du arbetar nära både kunder och interna team för att skapa effektiva och kvalitativa lösningar som förbättrar laboratorieverksamheten och stöder vårdens digitalisering. Fånga upp, förstå och dokumentera kundens behov och krav Utforma funktions- och designspecifikationer för systemförändringar och integrationer Koordinera och kommunicera med LIS-administratörer, IT-teams och andra nyckelpersoner hos kund Underhålla kundspecifik dokumentation Utföra systemtester inför driftsättning Säkerställa att lösningarna levereras enligt tidplan och med hög kvalitet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare arbetat med LIS- eller LIMS-system i en administrativ eller teknisk användarroll Meriterande med akademisk utbildning inom Life Science (mikrobiologi, genetik, kemi etc.), teknik eller motsvarande relevant klinisk erfarenhet Praktisk erfarenhet av arbete i laboratorium God förmåga att kommunicera med både tekniska team och vårdpersonal Flytande svenska och engelska i tal och skrift I rollen som Customer Success Manager / Systemspecialist arbetar du lösningsorienterat och strukturerat för att möta kundernas behov med rätt tekniska lösningar. Du har ett analytiskt tänkande och tar självständigt ansvar för att driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs i nära samarbete med både kunder och interna team. Du är trygg i din roll, proaktiv och har lätt för att växla mellan tekniska detaljer och det större sammanhanget – där ditt arbete får direkt påverkan på vårdens utveckling. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Lund, Linköping eller Danderyd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: info@bravura.se 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante
Är du en person som älskar att gräva ner dig i tekniska utmaningar? Kan du sitta i timmar och koda tills du hittar den perfekta lösningen? Då kan rollen som QA-testare hos Axis i Lund vara din nästa utmaning! Om rollen Som QA-testare hos Axis kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa kvaliteten på deras produkter innan de når kunderna. Du arbetar nära utvecklare för att testa, analysera och förbättra produkterna genom hela utvecklingsprocessen. Produkterna är nyutvecklade och kan vara i olika stadier – din uppgift blir att anpassa och optimera testlösningar för att möta kundernas behov. Testning handlar inte bara om att hitta buggar – det är en kreativ problemlösningsroll där du får djupdyka i koden och utmana produkternas prestanda. En erfaren QA-testare uttryckte det så här: "Om du gillar att koda, ska du bli testare – inte programmerare!" Om tekniken Du kommer att arbeta på systemnivå och testa både manuellt och automatiserat, med både scriptade och utforskande metoder. Testningen sker i Windows- och Linuxmiljö, och du bör ha grundläggande kunskaper inom: Nätverksteknik (TCP/IP, Routing & Switching, DNS, Proxy & DHCP) Programmering – Du bör ha en god förståelse för kod och vilja utvecklas inom testautomation. Testning – Erfarenhet av testning är meriterande, men inget krav. Om dig Vi söker dig som är nyexaminerad från universitet eller högskola med en utbildning inom data, programmering eller liknande tekniskt område. Det viktigaste är att du har ett stort tekniskt intresse, är nyfiken och kreativ, och vill fortsätta utvecklas inom test och kvalitetssäkring. Eftersom du jobbar tätt med teamet, är det också viktigt att du är en teamplayer – du samarbetar gärna, är kommunikativ och delar med dig av din kunskap. Om Gigget Detta är ett konsultuppdrag via Gigstep, där du inledningsvis blir anställd av oss med ambitionen att gå över i en fast anställning hos Axis. Låter det som något för dig? Sök redan idag!
We are excited to announce that our Search Experience team is looking to welcome their next colleague. This core team at Voyado works with the search functionality of our product, which entails providing the shoppers with context-based & highly relevant results in an extremely fast manner. At Voyado, we develop a cloud service for e-commerce sites. Our engine is developed in-house and from the ground up, to be able to do deep analysis on millions of products, all while maintaining response times of 10’s of milliseconds. About the Role and day-to-dayAs a team member of the Search team, you will be part of a small team of highly skilled engineers that develop the very core of our solution. You will get the chance to specialize in retail search and be part of designing the system. This can include working with machine learning, natural language processing, personalization, trend detection, analyzing behavioral data, and more, but it also includes setting up microservices and development to help accomplish your tasks. You will be working on developing new functionality, as well as maintaining existing one, around the core of our product. Your toolbox will consist of Java, IntelliJ, Github Actions, and Terraform, amongst others. We work in Empowered teams where you'd be part of the entire development cycle with a true DevOps mentality when it comes to ownership of what you build. This entails you'd not only be writing code but truly understand why we focus on the things we do and how it creates value for our customers. You'd be part of the discovery process, iterate on our hypothesis, and make sure we are validating that we're on the right path. And when do you need a break? Head over to our relaxation area for a round of table tennis, or challenge our Åre office to a game of Call of Duty on the PlayStation 5 So, who are you?We are looking for a driven and analytical problem-solver! It is important that you are self-motivated, by taking responsibility for your tasks, and are structured in your approach. Besides these personal attributes, you probably have: A couple of years of experience in development. Experience working with data structures or algorithms during coursework/projects, research, internships, or practical experience in school or work. We use graphs and tree structures for search, category navigation, and filtering. And, perhaps most importantly, you have a true passion for what you do! If you have experience in competitive programming or enjoy algorithmic problem solving, that would be meritorious. So, what's in it for you? Voyado Elevate wouldn’t be the powerful platform it is without the people behind it. We care about you, and some examples of what we can offer you are: An opportunity to develop a product which is used by many people, and likely yourself Work-life balance – We don't have a long work-hours culture, we value results over hours worked Flexible working hours and an office-first hybrid work approach As we strive for our employees to share Voyado’s passions and goals you should demand no less from us, with regular one-on-ones we make sure your needs and career have a great future at Voyado Joining an engaged team and colleagues with a knowledge-sharing and friendly culture Some of our benefits: A health hour each week, use it for walks, running, or working out – whatever you need to energize 30 days of vacation so that you can spend time with family and friends 5000 SEK in wellness allowance Encouragement to further develop personally and professionally with certifications, meetups, etc. Beneficial bike lease, including e-bikes Your choice of phone and gadget package Be yourself At Voyado, we believe in gender equality. We are proud sponsors of Womengineer as well as Tjejer Kodar! Read more about Tjejer Kodar & Voyado here Equality is not only about gender but also about making everyone feel welcome and heard in a multicultural and diverse environment. We at Voyado strive to make everyone feel like they can bring their true self to work every day. Gender-equal and diverse teams have more perspectives on life and bring different ideas to the table, which in the end leads not only to making a better working environment but also a better product. Ready to find out more? Lovely! Use your LinkedIn profile (or upload a resume/CV) and answer a few easy-to-fill questions. We'd love to get to know you and understand what makes you tick, so write a few lines about what you enjoy about your current role and what would be an exciting challenge for you in the future. We are eager to get to know you and what you love to do, so be yourself and let your passion shine through in yourapplication! The summer vacation season is around the corner! We’ll be slower to respond during July, and the interview process will pick up again in mid-August. But don’t hesitate to apply now if you think you’re a great fit, we’d love to hear from you!
We are looking for an experienced Project Manager to lead the rollout of a new Corporate Performance Management (CPM) system focused on financial consolidation and reporting. The ideal candidate will have strong project leadership experience across IT, business, and external vendors. Location: Lund, Sweden. Onsite. QUALIFICATIONS & COMPETENCIES 5–10 years’ experience leading cross-functional, enterprise-level projects Strong organizational and communication skills with a structured, solution-oriented mindset Experience working closely with IT, finance, and external implementation partners Familiarity with financial consolidation, group reporting, or ERP implementation is an advantage Project management certification such as PRINCE2, PMP (Project Management Professional), or PMI-ACP is required or strongly preferred Experience with cloud-based systems and change management practices is a plus Fluency in English, both written and spoken Valid EU work permit making you able to start working in Sweden right away AREA OF RESPONSIBILITY Own and manage the full project lifecycle — planning, execution, monitoring, and closure Lead coordination between key stakeholders in IT, business functions, and the software vendor Maintain project governance, risk and issue management, and stakeholder alignment Ensure delivery on time, within scope, and within budget Support change management and facilitate smooth user INTERESTED? Please note that to apply for this position, you must go to our website. We are unable to process CVs sent directly to our email. If you have questions about the position, please contact us on: sweden@rdtengineers.com The position will be closed when we have found the right candidate, and we encourage you to apply as soon as possible. Notice only your CV in English is necessary. Passionate about Engineering - RDT At RDT, our primary focus is our PEOPLE. We support our employees in professional and individual development. With our flat hierarchy, commitment and values, which inspire them to do their best. We pursue our PEOPLE’s work satisfaction and can guarantee highest quality, which leads to our second mission – our CLIENTS. We, our PEOPLE, provide engineering solutions that enable our customers to have a competitive advantage in efficiency, flexibility and costs. Thanks to our PEOPLE, we have supplied the best engineering services since 2007 and offer the best and most flexible terms in the market for engineering services. Be part of our missions and join RDT in Denmark and Sweden.
The role of the Datacentre Construction Project Manager requires strong interpersonal, communication and organizational skills, ability to self-direct, strong background in Data Center design, engineering, controls, and operational requirements and an emphasis on project/construction management, Data Center lease market experience, client representation and project and Project level services. * Bachelor’s Degree or Equivalent in Mechanical or Electrical Engineering, Construction Project Management, or Construction Management. * Experience of data center project construction with large-scale data centers or DC lease providers. PREFERRED, NOT REQUIRED: * Degrees and/or professional licenses in Construction Management or Electrical/Mechanical Engineering or Architecture. * Strong Verbal and Written Communication Skills * Experience managing multiple large multi-faceted projects. * Ability to independently manage deadlines * Support, mentor and lead a cross functional, multi discipline staffing model. * Challenge and remove barriers by working with others around a shared need or customer benefit. * Ability to maintain a broader perspective, identify and evaluate opportunities to enhance the business through cross-group collaboration. * Construction Health & Safety Knowledge. BACKGROUND CHECK REQUIREMENTS: Ability to meet Microsoft, customer and/or government security screening requirements are required for this role. These requirements include, but are not limited to the following specialized security screenings: * Microsoft Cloud Background Check: This position will be required to pass the Microsoft Cloud background check upon hire/transfer and every two years thereafter. Microsoft is an equal opportunity employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to age, ancestry, color, family or medical care leave, gender identity or expression, genetic information, marital status, medical condition, national origin, physical or mental disability, political affiliation, protected veteran status, race, religion, sex (including pregnancy), sexual orientation, or any other characteristic protected by applicable laws, regulations and ordinances. We also consider qualified applicants regardless of criminal histories, consistent with legal requirements. If you need assistance and/or a reasonable accommodation due to a disability during the application or the recruiting process, please send a request via the Accommodation request form [https://careers.microsoft.com/us/en/accommodationrequest]. Benefits/perks listed below may vary depending on the nature of your employment with Microsoft and the country where you work. The Datacentre Development (DCD) Senior Construction Project Manager (SCPM) is the Employer’s Representative and is responsible for the delivery of core & shell and tenant improvements for a single Data Centre project or multiple projects as may be assigned to them. The key accountabilities of the DCD SCPM include: * Health, Safety & Environmental * Scope & Quality * Schedule * Cost Management * Metro level resource planning and management All key decisions for the project in the delivery phase must be routed through the DCD SCPM including change management decisions. The DCD SCPM will coordinate with the Data Center Engineering (DCE) team and supporting specialty consultants to update and edit the Basis of Design (BOD). In managing the delivery of projects, this position aligns metro wide delivery strategies to local team objectives, business processes, vendor management strategies, and cross-group collaboration efforts. The DCD SCPM will align with the regional EMEA director and campus lead to develop metro wide delivery strategies across multiple locations, multi GC deployments and manage a continuous improvement programme that will result in delivery headcount reductions and a lean project delivery approach. The DC SCPM will be a relentless advocate for managing a safe worksite implementing the Microsoft High Risk Activity (HRA) program and work with GC groups to deliver trade collaboration methods to improve safe working and co-ordination of the job sites. The DC SCPM will also collaborate with Microsoft Security (OSSC), Microsoft IT (MSIT), Legal, Project Engineering, MS Business Risk Management, and other internal groups to maintain the corporate vision and goals for the metro/Project. In addition, this position will be responsible for coordinating and reviewing vendor performance relative to cash flow and budget summaries with Microsoft Project Controls and a lean Cost Management (CM) vendor support function, clarifying those reports in presentations to the delivery and executive chain on a cadence set by the leadership team. Other responsibilities include oversight and collaboration with project controls to generate new project Project Expenditure Request (PERs), Professional Services Request (PSRs), Change Orders, Pay Applications, etc. Additional responsibilities include working with the regional director to set the metro strategies, develop new regions in conjunction with the site acquisition and due diligence teams as well as participation in communications plans, community involvement with support from Data Center Operations (DCOPs), Real Estate Services, Data Center Services, and Corporate Communications teams. The DCD SCPM will work alongside the Campus Manager and report into the regional director for Construction and is the key interface lead for the project across all other DCX teams in relation to the project such as regional, campus and project level FTEs including those responsible for commissioning and integration delivery. Job Responsibilities: Business Processes: * Create and/or maintain best practices to identify and incorporate cost-effective solutions in line with evolving specification requirements and report on KPIs for the same. * Manage the selection, contracting, and integration of multiple vendors and internal partners * Drive deployment of solutions that can be socialized globally across DCD projects. * Facilitate client/sponsor decision-making to drive solutions, schedules, and manage change as required. * Apply influence, strategies and negotiation skills to identify options and recommend solutions. Communication: * Regularly reviews cost and KPI metrics, invoices, process/policy communications to client partners. * Provide project single point of contact for project development and delivery. * Coordinate meetings and activities of vendors, cost managers, and integration of lessons learned. * Attend scheduled owner/architect/contractor (OAC) and other project meetings, and report as necessary * Report Project Progress on scope, schedule, and budget as required * Provide weekly project status reporting to DCD standards. * Challenge and remove barriers by working with others around a shared need or customer benefit. * Ability to maintain a broader perspective, identify and evaluate opportunities to enhance the business through cross-group collaboration. * Incorporate diverse perspectives to thoroughly address complex business issues. Accountability: * Responsible for developing, managing, and reporting on scope, schedule, and budget. * Direct fiscal responsibility for the approved project budget. * Work independently in support of the DCD Project. Vendor Management and contract compliance: * Provide Vendor oversight and performance management. * Preparation of Request for Proposal (RFP’s), PER’s, and other project approval tools & templates. * Review and approval of vendor scope of work and design review of site and building plans. * Validate vendor pay-application and invoice review and approval in line with milestone payment schedules. * Manage compliance with prior audit results and recommendations.
Senior systemutvecklare - C#/.NET Plats: Lund | Omfattning: Heltid | Anställning: Tillsvidare Är du en skicklig C#/.NET-utvecklare som vill arbeta med avancerade multimedialösningar inom sjukvården? Vi söker en passionerad utvecklare som vill bidra till framtidens digitala bild- och video-ekosystem för sjukhus. Om oss Vi är ett produktbolag som sedan mitten av 00-talet utvecklar marknadsledande multimedialösningar för sjukvården. Våra system används idag på över 50 sjukhus i 10 länder. Vi är ett litet, erfaret team med ett starkt tekniskt fokus – och vi letar nu efter en senior utvecklare som vill bli en nyckelperson i vår fortsatta resa. Din roll Du kommer att arbeta med utveckling och underhåll av innovativa system för bild-, video- och ljudhantering inom vården. Vi söker dig som brinner för modern systemutveckling och vill jobba i en tekniskt utmanande miljö. Vi söker dig som har: Stark kompetens i C#/.NET Goda kunskaper inom frontend med någon av: WinUI 3/XAML, UWP/XAML eller WPF/XAML Erfarenhet av att utveckla enligt MVVM-mönstret Praktisk erfarenhet av att bygga riktiga applikationer Flytande svenska i tal och skrift (krav) Meriterande (men inte krav): Kunskap om MAUI Erfarenhet av Windows Media Foundation (WMF) Arbetat med H.264 video pipelines Erfarenhet av C/C++ eller GPU-nära utveckling Tidigare erfarenhet av DICOM/HL7 eller sjukvårdssystem Vi tror att du är: Strukturerad, självgående och lösningsorienterad Van vid att jobba i små team med stort ansvar Teknisk, nyfiken och redo att ta ägarskap i en produktutvecklingsmiljö Vi erbjuder: En tekniskt utmanande roll i ett nischat och växande bolag Möjlighet att arbeta med lösningar som används i vården – på riktigt Ett litet, sammansvetsat team där din insats gör skillnad Placering i Lund Rekryteringen hanteras av Jobbson. Låter det här som du? Skicka in din ansökan idag – vi intervjuar löpande.
Nu söker vi dig som har en Civilingenjörsexamen inom datateknik, elektronikdesign, teknisk fysik, elektroteknik eller motsvarande för kommande gig! För dessa roller söker vi dig som är resultatinriktad och har god analytisk förmåga. Du tar ansvar för ditt arbete som du effektivt driver vidare på ett strukturerat sätt för att leverera efterfrågade resultat i tid. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och samarbetar på ett bra och konstruktivt sätt med såväl kollegor som uppdragsgivare. Eftersom vi arbetar med flera globala bolag är det även viktigt att du kommunicerar väl både på svenska och engelska. Nyexaminerad eller några års erfarenhet! Utöver ovanstående kompetens bör du också ha god förståelse för: Något eller flera utvecklingsspråk så som C, C++, C#,Java, Python mm. Ha en god teknisk förståelse och ett genuint intresse till att utvecklas ännu mer. Tycka att det är kul att ta till dig ny information för att kunna utvecklas i ditt arbete. Projektledning i en teknisk befattning/område. Det är meriterande om du har erfarenhet inom ett eller flera av hårdvarunära programmering samt mjukvaruutveckling för styrning av extern elektronik och hårdvara. Att jobba som konsult hos oss på Gigstep är perfekt för dig som är nyexaminerad och vill komma in på coola och spännande tekniska företag, men även för dig som har jobbat några år och vill ta nästa steg i karriären. Vi samarbetar med olika företag runt om i Sverige och främst i Malmö/Lund området. Vill du höra mer om våra gig? Välkommen med ditt CV redan idag!
Responsibilities: Analysis and definition of requirements for different control systems Architecture and design of control system components Implementation and test of control system components Maintenance, support, and improvements of delivered components Quality control and regulatory compliance of deliverables Requirements: BSc in Engineering Physics, Automation, Mechatronics, or Electrical Engineering Experience in EPICS-based control system integration 4+ years of experience in developing, integrating and commissioning PLC based control systems Experience in verification and validation of control systems Excellent oral and written English skills Good to have: MSc in Engineering Physics, Automation, Mechatronics, or Electrical Engineering Experience and knowledge of HMI/OPI development Experience from working with configuration management tools, source code management tools, and version control systems (preferably git) Experience from complex, international, technical - and/or scientific projects Experience from collaborative electronic tools such as Jira and Confluence Experience from working in an international environment Knowledge of additional European languages Please send Your CV to jobs@telescopeservices.se.
Hos vår kund får du vara med på resan att göra Sverige till en säkrare plats. Här får du möjlighet att arbeta med en blandning av tekniska och juridiska aspekter inom informationssäkerhet på ett högteknologisk bolag inom försvarsindustrin! In och sök direkt - selektering sker löpande. OM TJÄNSTEN: Vi söker en junior Informationssäkerhetsspecialist till vår kund som är ledande inom marin försvarsindustri. Du kommer att arbeta i sektionen för Informationssäkerhet och IT-arkitektur, där vår kund fokuserar på att säkerställa säkerheten för deras u-båtar och ytfartyg mot cyberattacker och andra hot. Teamet består idag av 25 personer med blandad erfarenhetsnivå där det kommer finnas en tydlig introduktion - allt för att du som junior ska få rätt förutsättningar i din nya roll. I teamet arbetar seniora IT-arkitekter som ansvarar för den övergripande systemdesignen och Informationssäkerhetsspecialister som arbetar lite bredare inom både teknik och juridik. Detta är en spännande och attraktiv avdelning som passar dig som både har intresse och fallenhet för IT-säkerhet men också juridik/dokumentation. Om du har en tyngd inom IT-säkerhet ser vi gärna att du har med dig intresse för att skriva från andra håll, kanske har du varit hobbyförfattare vid sidan av ditt tekniska intresse? Exempel på arbetsuppgifter: Hantera och dokumentera säkerhetskrav, samt säkerställa att dessa krav uppfylls Delta i arbetet med att implementera och underhålla säkerhetsåtgärder ombord på våra fartyg Samarbeta med olika team inom Kockums för att säkerställa att våra säkerhetsstandarder följs Arbeta med regelverk och bestämmelser från myndigheter och säkerställa att våra produkter uppfyller dessa krav VI SÖKER DIG SOM: Har eftergymnasial utbildning inom IT-säkerhet, Informationssäkerhet, juridik (inriktat mot IT) eller liknande Besitter intresse för både tekniska och juridiska aspekter av informationssäkerhet. Har förmåga att dokumentera och kommunicera säkerhetskrav och lösningar tydligt och strukturerat Uppskattar dokumentation och rapportskrivning Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Noggrann Strukturerad Kommunikativ Denna tjänst kräver att ett godkännande i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, långsiktigt Start: Efter sommaren Placering: Malmö (kommer flytta till Lund) Rekryteringsansvarig: Gabriella Bergström, gabriella@friday.se Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
We are looking for experienced SW engineers to strengthen our Android team, with the ambition to rapidly grow into a key member of the team and with deep knowledge of the Android Platform. Requirements: Skilled in Android, Linux, C, C++, Kotlin with solid interest in programming and software development M.Sc in Software Engineering or equivalent experience through years of practice Deep knowledge of the Android Platform and framework Fluent in English Good to have: Infotainment systems Android TV or STB development Android automotive OS Please send Your CV to jobs@telescopeservices.se.
Gör skillnad. Varje dag. Är du en skicklig analytiker som vill kombinera ekonomi och dataanalyser med HR? Då kan detta vara tjänsten för dig! Du är en central del inom såväl din enhet som med Enhet ekonomi förvaltningsövergripande, vilken du har ett tätt samarbete med. Du bidrar till en integrerad och effektiv analys som stöttar hela vår organisation. Din förmåga att navigera och analysera komplex data och ge värdefulla insikter stärker vårt strategiska beslutsfattande samt bidrar till både enhetens och organisationens framgång. Du tillhör HR-avdelningen som är en viktig stödfunktion där vi ger kvalificerat HR-stöd till Skånes universitetssjukhus 19 verksamhetsområden i Lund och Malmö. I arbetet är du nära Enhet ekonomi förvaltningsövergripande som ger professionellt stöd till sjukhusets chefer med inriktning på ekonomi- och verksamhetsstyrning. Inom enheten arbetar de med budget, uppföljning och analys, men också med redovisning, vårdfakturering och KPP-analyser. Vi har ett tydligt fokus på utveckling och ständiga förbättringar för att möta verksamheternas behov. Tillsammans arbetar vi för att uppfylla Skånes universitetssjukhus vision om bästa möjliga hälsa i livets alla skeden. ARBETSUPPGIFTER Syftet med rollen är att utveckla vår förmåga inom datadriven analys i gränslandet mellan HR och ekonomi med fokus på prediktiva analyser, personalekonomi, produktion och verksamhetsnära beslutstöd. För detta krävs att vi etablerar samarbete med samarbetspartners inom HR, ekonomi och produktion. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Bygga modeller för att förutse personalbehov utifrån produktionsdata. • Utveckla nyckeltal och visualiseringar som knyter ihop personaldata, produktionsdata och ekonomi. • Analysera sambandet mellan bemanning, ekonomi, produktion och kvalitet. • Analysera data och trender för att stödja ledningen i strategiska beslut. • Stötta verksamheten med beslutsunderlag exempelvis vid förändringar av strategier eller organisation. • Bidra till utvecklingen av datakvalitet och självservicelösningar för verksamheten. • Medverka och utöka samarbete med relevanta arbetsgrupper och utvecklingsprojekt, uppföljning, analys och beslutstöd. Du fattar självständigt beslut inom ditt ansvarsområde gällande prioriteringar av analyser och behov samt initierar och driver förbättringsinitiativ inom modellering, datakvalitet och analys. Vidare ger du rekommendationer till ledning och verksamhet baserat på analyser och uppföljningar. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en relevant högskoleutbildning inom statistik, matematisk modellering, nationalekonomi, systemvetenskap eller liknande. Du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av kvantitativ analys inom HR, ekonomi eller produktion. Därtill har du mycket goda kunskaper i analysverktyg (exempelvis R, Python, Power BI eller liknande) och erfarenhet av att bygga modeller för bemanning, resursplanering eller schemaläggning. Med en stark pedagogisk och kommunikativ förmåga kan du förklara komplexa ämnen för chefer och beslutsfattare. Du är även kapabel att arbeta självständigt och har en nyfikenhet för att utforska samband. Skicklig på att skapa förståelse bygger du broar mellan olika perspektiv. Du trivs med att skapa och underhålla nätverk och kontaktytor. Vi är måna om att hitta rätt person till tjänsten och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering använder vi oss av löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du starta din karriär som utvecklare i ett tryggt, hjälpsamt och tekniskt spännande team? Symetri i Lund söker dig som är i början av din resa som C#-utvecklare och vill växa tillsammans med ett erfaret team. Här får du vara med hela vägen, från att förstå ett problem hos kunden till att se din lösning göra skillnad.Tjänsten passar dig som vill utvecklas inom C#/.NET och vara en del av ett växande bolag med tydligt fokus på samarbete, innovation och hållbara lösningar. Välkommen med din ansökan till detta framgångsrika och framåtdrivande företag! OM TJÄNSTEN: Friday rekryterar för Symetris räkning en junior C#-utvecklare som tillsammans med deras team globalt kommer att utveckla och anpassa desktopapplikationer i C#. Utvecklingen sker agilt och ofta i direkt samarbete med användarna. Här får du arbeta från ax till limpa, du är med och lyssnar in på problemet hos kunden, du utmanar och kommer med förslag på lösningar. I rollen som junior C#-utvecklare kommer du jobba med olika kodbaser som utvecklats aktivt under flera år. Symetris kunder jobbar med att designa modeller i 3D, så delar av jobbet involverar att hitta och förstå matematiska lösningar på problem. Med ditt intresse och driv kommer du tillsammans med teamet ta fram innovativa lösningar för att möta nya krav och kontinuerlig förbättring. Du kommer få möjllighet att vara en del av ett sammansvetsat team med 8st utvecklare som har ett starkt driv att skapa något bra och långsiktigt hållbart. Detta team uppskattar att arbeta tillsammans och har därför en hög närvaro på kontoret. Här erbjuds du en utvecklande arbetsmiljö med mycket frihet. Du får möjlighet att arbeta med mindre hightech-bolag till stora välkända företag. DINA KVALIFIKATIONER: Vi söker dig som är bekant med C# och en vilja att utmanas och utvecklas. Det viktigaste är att du vill utmana dig själv att skriva bra kod, och du har grundläggande kunskaper inom linjär algebra. Har en civilingenjörsexamen inom datateknik, maskin, mekatronik, teknisk fysik, elektro eller motsvarande Har bekantat dig med C#/.NET genom studier, hobbyprojekt eller praktik. Obehindrat kan föra dig på svenska och engelska, både i tal och skrift För att passa in i rollen ser vi att du är social, lösningsfokuserad samt har en förmåga att kunna samverka och stötta andra. Det är även viktigt att du har god förmåga att arbeta strukturerat och kunna driva och säkerställa leverans. Du är en engagerad teamspelare som brinner för ständiga förbättringar och har en förståelse för komplexa flöden. OM BOLAGET: Symetri utvecklar och tillhandahåller tekniska lösningar och tjänster för företag inom produktutveckling, arkitektur, konstruktion, bygg, infrastruktur samt tillverkningsindustrin. Symetri gör det möjligt för företag att arbeta smartare för en bättre framtid genom att säkerställa tillgång till den expertis och teknologi de behöver för effektivt och hållbart arbete. Symetri utvecklar och distribuerar sina egenutvecklade lösningar och Symetri är en av Autodesks största solutions partner globalt. De utmanar människor att arbeta för en bättre framtid och de värderar särskilt mycket engagemang, teamwork, mod och förändringsvilja. Symetri har ca 1 000 anställda i 7 länder på 33 kontor och ca 400 000 dagliga användare. Symetri är ett expansivt bolag med stark finansiell styrka och ägs till 100% av Addnode Group som är noterat på Nasdaq Stockholm. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Symetri. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, rekrytering Placering: Lund Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Rekryteringsansvarig: Gabriella Bergström, gabriella.bergstrom@friday.se OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?