Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Om tjänsten Är du en tekniskt intresserad person som ofta får hjälpa andra med teknikrelaterade frågor? Vill du göra det professionellt? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vi söker nu flera personer till tekniska supporten i Karlstad. Det är en varierad roll där du kommer att få jobba med service och support samt enklare administration. Fokuset är att arbeta effektivt och kundfokuserat för att bistå tekniker och entrepenörer runt om i landet med korrekt information. Vår kund utmärker sig genom att vara det ”lilla stora” företaget i branschen och hjälper sina kunder mot ett fossilfritt samhälle. Initialt kommer du in som konsult via oss på Cleverex Bemanning och arbeta ute hos kunden. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du på sikt gå över till kunden. Du erbjuds - En arbetsplats som strävar efter kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt genom kompetensutvecklande utbildningar - En härlig och rolig atmosfär med högt i tak - Kompetenta och hjälpsamma kollegor Arbetsuppgifter I rollen som teknisk kundservice kommer du att vara en stor del av att upprätthålla en hög kundnöjdhet genom professionell och service. Vidare kommer du även att: - Svara på inkommande samtal via telefon och ärenden via funktionsbrevlådor - Hjälpa entreprenörer som jobbar i fibernätet med supportärenden - Bistå tekniker med information och säkerställa kvalité i stödsystem - Dokumentera ärenden och uppdatera register - Ge teknisk support till användare och lösa tekniska problem över telefon eller via mejl - Utföra felsökning och guida användare genom olika åtgärder för att lösa problem - Uppdatera och underhålla kunskapsdatabaser för att underlätta supportarbetet Din profil För denna roll ser vi att du: - Har en avklarad gymnasial utbildning - Har en god datavana - Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift - Bifogar ett personligt brev För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är service-minded och driven med ett noggrant och självständigt arbetssätt. För att trivas och lyckas i rollen har du ett genuint tekniskt intresse. Vi ser även är du en bra teamspelare och jobbar för teamkänsla. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Karlstad Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Har du kompetens och erfarenhet av att arbeta med IT-säkerhetsfrågor inom produktutveckling? Då kan det här vara jobbet för dig! Tjänsten bjuder på stora utvecklingsmöjligheter både för dig som person och för teknikområdet hos oss på Saab Dynamics. Som Systems Security Engineer på Saab Dynamics kommer du att jobba med IT-säkerhet i utveckling av avancerade försvarsprodukter, allt från större ledningssystem till mindre kontrollenheter. Du kommer arbeta med design och utveckling av IT-säkerhetsfunktioner i Saab Dynamics produkter, men också vara med och vidareutveckla metodiken och arbetssättet inom organisationen. Du kommer att ha gränssnitt mot många teknikområden och dina kontaktytor inom företaget kommer att vara breda. Arbetsuppgifterna och ansvarsområdena kommer i möjligaste mån att utformas utifrån dina förutsättningar, din kompetens och dina tidigare erfarenheter, och du kommer att arbeta i ett team bestående av både juniora och seniora kollegor. Då du kommer ingå i ett team under uppbyggnad kommer du att vara aktivt delaktig i att bygga upp och utveckla förmågan inom affärsområdet Missile Systems. Detta innefattar även att utveckla processer och metodik, arbetssätt och verktyg, roller och ansvar. I detta kommer du få stöd av övriga teamet samt redan etablerad erfarenhet inom Saab Dynamics. Teamet arbetar agilt och tvärfunktionellt där flera funktioner samarbetar för att en högre nivå av flexibilitet och anpassning. Fokus är på fungerande och kvalitativa leveranser inom de områden teamet verkar. Andra förekommande arbetsuppgifter inkluderar: * Säkra att våra produkter möter kundernas krav på ITsäkerhet * Ta fram generiska plattformar som stöttar våra produkter * Driva de IT-säkerhetsrelaterade aspekterna genom hela utvecklingsprocessen, från kravanalys via design till testning och verifiering av den slutliga produkter Hos oss på Saab Dynamics får du möjligheten att jobba i en del av Saab som präglas av omfattande tillväxt, utveckling och förändring, vilket innebär en bredd i teknik och kontaktytor som kanske är lite utöver det vanliga. Det ger dig också möjligheter att påverka tekniken såväl som metoder och arbetssätt. Eftersom arbetet kommer inkludera ett flertal olika projekt och produkter, erbjuds det stora möjligheter att skapa ett brett kontaktnät med olika delar inom företaget och hos kunderna! Din profil Vi söker dig som har en dataingenjörsutbildning eller motsvarande, samt gärna flera års relevant arbetslivserfarenhet. Detta tillsammans med ett intresse för att arbeta med problemlösning i komplexa produkter och de helhetssystem som de ingår i. Vi ser det även som meriterande om du har tidigare erfarenhet av kravarbete, systems engineering samt ISO-15288. Som person är du kommunikativ och har lätt för att anpassa ditt budskap och göra dig förstådd mot olika målgrupper. Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du är bra på att samarbeta och trivs att jobba i team, och du drivs av att ta egna initiativ för att nå framgång i dina uppgifter. Vi tror att du har ett intresse för hela utvecklingskedjan, allt ifrån kundens krav, verksamhets- och säkerhetsanalys, design, implementation, verifiering och driftsättning. Du ser det större sammanhanget där tekniken är en del i en komplex systemlösning för att säkerställa informationssäkerheten. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Vill du ha en viktig roll där du bidrar till att säkerställa stabil och tillförlitlig kommunikation i en samhällsviktig tjänst? LFV söker nu flera serviceinriktade systemingenjörer som vill arbeta med drift och underhåll av TETRA-relaterad utrustning i en miljö där kvalitet och säkerhet står i fokus. Du kommer arbeta med ett nytt uppdrag inom kritisk kommunikation som omfattar drift och underhåll av det nationella radiokommunikationssystemet Rakel. På LFV kommer du och dina kollegor att säkerställa pålitlig och säker kommunikation för samhällsviktiga funktioner inom områden som allmän ordning, säkerhet, hälsa och totalförsvar. Om tjänsten Som systemingenjör hos LFV arbetar du med drift, underhåll och vidareutveckling av utrustning kopplad till TETRA-nät. Det är en varierande roll med både praktiska och tekniska moment där din insats är avgörande för att kommunikationen fungerar dygnet runt. Rollen innebär arbete där du snabbt kan behöva åka ut till site vid driftstörningar eller planerade insatser. Du kommer arbeta både självständigt och i team. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Felsöka, underhålla och installera teknisk utrustning, både självständigt och i team. • Komplex felanalys samt lösa olika nivåer av nätverksproblem för att säkerställa hög tillgänglighet av system. • Säkerställa funktion och tillgänglighet i Radio-, Transmissions- och IT-utrustning. • Prestandaförbättringar och uppgraderingar av system såväl hårdvara som mjukvara. • Skapa dokumentation och tekniska rapporter. • Ha tät kontakt med kunder och andra teknikteam. Vem är du? Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du har lätt för att ta egna initiativ och tycker om att samarbeta med andra, både internt och externt. Ditt arbete präglas av affärsmässighet, god kvalitet och hög servicegrad. Du är stresstålig och har en förmåga att prioritera. Vi ser att du har: • Minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande inom teknik. • Erfarenhet av transmissionsteknik, radionät och IT infrastruktur. • Erfarenhet av IP-nätverk, brandväggar och routing. • Erfarenhet av att självständigt arbeta i fält med höga krav på kvalitet och dokumentation. • B-körkort. • Goda kunskaper i MS Office. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande för denna tjänst är: • Erfarenhet att arbeta med TETRA-utrustning. • Erfarenhet att arbeta med teletekniska system, mobilnät eller motsvarande samhällskritisk infrastruktur. • Erfarenhet av Virtualisering (VMware eller motsvarande), server och lagringslösningar Övrig information Tjänsterna är en tillsvidareanställning med placering i Karlstadsområdet. Beredskapstjänstgöring ingår och övernattningar kan förekomma i tjänsten. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti! Om verksamheten Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här, https://www.lfv.se/. Kontaktpersoner Sofie Cardegren Ansvarig rekryterare Poolia sofie.cardegren@poolia.se 073-344 71 76 Christian Axelsson Facklig kontakt SACO 011-19 20 00 David Johansson Facklig representant ST 011-19 20 00
Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Vi som utvecklar Länsstyrelsernas nationella klientinfrastruktur söker fler engagerade kollegor! Arbetsbeskrivning Hos oss får du arbeta självständigt och verksamhetsnära samtidigt som du ingår i ett framgångsrikt team som ansvarar för drift och utveckling av vår Windows klientmiljö samt tredje linjens support. Våra IT-tjänster lutar sig till största delen på Microsofts infrastrukturkomponenter. Du arbetar kontinuerligt med omvärldsbevakning för att driva innovation med ett starkt fokus på säkerhet, tillförlitlighet och tillgänglighet. Du ska vara en drivkraft som tillsammans med ditt team får klientinfrastrukturen att utvecklas och hanteras på ett effektivt sätt genom innovation, automation, säkerhetsuppdateringar och kontinuerliga förbättringar. Du ges möjlighet att utforska samt skapa nya lösningar och funktioner inom ditt fokusområde. Länsstyrelsernas IT-avdelning finns över hela landet. Placeringsort är Göteborg, Karlstad, Vänersborg, Mariestad eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter tilldistansarbete del av arbetstiden. Kvalifikationer Krav - högskoleutbildning inom IT-området och/eller dokumenterade kunskaper förvärvade på annat sätt - goda kunskaper inom Powershell - goda kunskaper inom Microsoft Windows klientoperativsystem - god förmåga att systematiskt analysera, felsöka och optimera befintliga system. Meriterande - erfarenhet av ITIL - erfarenhet av Microsoft Configuration Manager - erfarenhet av PowerBi - erfarenhet av DevOps - erfarenhet av Intune/Mobile Iron. Personliga egenskaper Som person har du god samarbetsförmåga och vi ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera med andra. Dina kunskaper i svenska är goda, i såväl tal som skrift. Du har lätt att lära och ta till dig ny teknik, samt tar ansvar för en ständig omvärldsbevakning för att hålla dig uppdaterad. För att lyckas väl i tjänsten behöver du vara strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar din arbetsdag på ett effektivt sätt. Du har förmåga att analysera information, se samband och mönster. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länens befolkning. Varmt välkommen med din ansökan! Du ansöker till jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/what:job/jobID:843528/ Bra att veta Läs mer om oss på vår webb https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-pa-it-avdelningen.html Vi finns också på https://se.linkedin.com/company/lansstyrelsernas-itavdelning Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se). Anställningen kan komma att inledas med provanställning 6 månader. Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se
Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Beskrivning Vi som utvecklar Länsstyrelsernas nationella serverinfrastruktur söker fler engagerade kollegor. Hos oss får du arbeta självständigt och verksamhetsnära samtidigt som du ingår i ett framgångsrikt team som ansvarar för drift och utveckling av vår Windows serverplattform och tredje linjens support. Våra IT-tjänster lutar sig till största delen på Microsofts infrastrukturkomponenter. Du arbetar kontinuerligt med omvärldsbevakning för att driva innovation med ett starkt fokus på säkerhet, tillförlitlighet och tillgänglighet. Du ska vara en drivkraft som tillsammans med ditt team får serverinfrastrukturen att utvecklas och hanteras på ett effektivt sätt genom innovation, automation, säkerhetsuppdateringar och kontinuerliga förbättringar. Du ges möjlighet att utforska samt skapa nya lösningar och funktioner inom ditt fokusområde. Länsstyrelsernas IT-avdelning finns över hela landet. Placeringsort är Göteborg, Karlstad, Vänersborg, Mariestad eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter tilldistansarbete del av arbetstiden. Kvalifikationer Krav - högskoleutbildning inom IT-området och/eller dokumenterade kunskaper förvärvade på annat sätt - minst tre års erfarenhet av Windows serverdrift och administration - god kunskap inom Powershell - god förmåga att systematiskt analysera, felsöka och optimera befintliga system. Meriterande - erfarenhet av ITIL - kunskap inom DNS/DHCP/Nätverk för att kunna felsöka serverrelaterade problem - erfarenhet av Microsoft Configuration Manager - erfarenhet av WDAC - kunskap inom Azure, Azure Arc, Windows Admin Center - erfarenhet av Remote Desktop Services. Personliga egenskaper Som person har du god samarbetsförmåga och vi ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera med andra. Dina kunskaper i svenska är goda, i såväl tal som skrift. Du har lätt att lära och ta till dig ny teknik, samt tar ansvar för en ständig omvärldsbevakning för att hålla dig uppdaterad. För att lyckas väl i tjänsten behöver du vara strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar din arbetsdag på ett effektivt sätt. Du har förmåga att analysera information, se samband och mönster. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länens befolkning. Bra att veta Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se). Även svenskt medborgarskap kan komma att krävas. Du ansöker till jobbet via den här länken: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:843107/ Välkommen med din ansökan. Vi vill gärna att den är på svenska då det är vårt arbetsspråk. Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se
Backend-utvecklare till samhällsviktiga tjänster! Vill du vara med och utveckla digitala lösningar som gör skillnad för samhället? Vi söker nu flera backend-utvecklare till våra agila team som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av Ineras tjänster inom vård och omsorg. Inera Test och utveckling är ett digitaliseringsbolag ägt av Inera som bidrar till att utveckla välfärden. Vi är Sveriges digitala ingång till hälsa, vård och omsorg och utvecklar digital infrastruktur för en sammanhållen välfärd. Vi är testare, utvecklare och arkitekter som tillsammans utvecklar och förvaltar samhällsviktiga tjänster på uppdrag av Sveriges kommuner och regioner. Huvudkontoret ligger i Karlstad och där jobbar runt 60 medarbetare och ett antal inhyrda konsulter. Ett tiotal medarbetare sitter i Ineras lokaler på Södermalm i Stockholm. Välmående och hälsa För oss är det viktigt att du mår bra. Vi har bland annat friskvårdbidrag, en friskvårdstimme i veckan och 39,5 timmars arbetsvecka. Vi har även halvdagar och klämdagar runt större helger. Du har även möjlighet att arbeta på distans Om rollen Som backend-utvecklare hos oss arbetar du med komplexa, skalbara och säkra systemlösningar där höga krav ställs på säkerhet, tillgänglighet och prestanda. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta med kollegor i tvärfunktionella team och bidra till ständig förbättring. Du tar ett stort ansvar för ditt arbete. Ödmjukhet och hjälpsamhet är två andra viktiga aspekter i vårt gemensamma arbetssätt. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande, inom utveckling. Vi verkar i ett komplext ekosystem med många system och aktörer. Viljan och nyfikenheten att kontinuerligt utvecklas och bygga ny kunskap är kritisk. Du är trygg i att: • Skriva välstrukturerad, läsbar och underhållbar kod • Arbeta med CI/CD i etablerade verktyg • Säkerställa kvalitet genom enhetstester och integrationstester • Arbeta agilt enligt metoder som Scrum eller Kanban • Kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift Vi ser gärna att du har erfarenhet av eller vill utvecklas inom: • Java med Spring Boot • Containerteknologier som Docker och Kubernetes • API-utveckling och mikrotjänstarkitektur • Integration via SOAP, REST eller FHIR • Databaser, t.ex. MongoDB, Redis och MySQL • Säkerhetsprotokoll som SAML, OAuth2.0 och OpenID Connect • Verktyg som Git, Maven/Gradle, Jenkins, m.m. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning Omfattning: Heltid Placeringsort: Karlstad eller Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillsätter tjänsterna löpande med längre svarstider under sommaren. Välkommen med din ansökan! Kontakt Vid frågor om tjänsten kontakta: Sektionschef Karin Lindh: 073-032 27 36 karin.lindh@inera.se Sektionschef Anette Eriksson: 070-300 96 68 anette.eriksson@inera.se Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Backend-utvecklare till samhällsviktiga tjänster! Vill du vara med och utveckla digitala lösningar som gör skillnad för samhället? Vi söker nu flera backend-utvecklare till våra agila team som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av Ineras tjänster inom vård och omsorg. Inera Test och utveckling är ett digitaliseringsbolag ägt av Inera som bidrar till att utveckla välfärden. Vi är Sveriges digitala ingång till hälsa, vård och omsorg och utvecklar digital infrastruktur för en sammanhållen välfärd. Vi är testare, utvecklare och arkitekter som tillsammans utvecklar och förvaltar samhällsviktiga tjänster på uppdrag av Sveriges kommuner och regioner. Huvudkontoret ligger i Karlstad och där jobbar runt 60 medarbetare och ett antal inhyrda konsulter. Ett tiotal medarbetare sitter i Ineras lokaler på Södermalm i Stockholm. Välmående och hälsa För oss är det viktigt att du mår bra. Vi har bland annat friskvårdbidrag, en friskvårdstimme i veckan och 39,5 timmars arbetsvecka. Vi har även halvdagar och klämdagar runt större helger. Du har även möjlighet att arbeta på distans Om rollen Som backend-utvecklare hos oss arbetar du med komplexa, skalbara och säkra systemlösningar där höga krav ställs på säkerhet, tillgänglighet och prestanda. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta med kollegor i tvärfunktionella team och bidra till ständig förbättring. Du tar ett stort ansvar för ditt arbete. Ödmjukhet och hjälpsamhet är två andra viktiga aspekter i vårt gemensamma arbetssätt. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande, inom utveckling. Vi verkar i ett komplext ekosystem med många system och aktörer. Viljan och nyfikenheten att kontinuerligt utvecklas och bygga ny kunskap är kritisk. Du är trygg i att: • Skriva välstrukturerad, läsbar och underhållbar kod • Arbeta med CI/CD i etablerade verktyg • Säkerställa kvalitet genom enhetstester och integrationstester • Arbeta agilt enligt metoder som Scrum eller Kanban • Kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift Vi ser gärna att du har erfarenhet av eller vill utvecklas inom: • Java med Spring Boot • Containerteknologier som Docker och Kubernetes • API-utveckling och mikrotjänstarkitektur • Integration via SOAP, REST eller FHIR • Databaser, t.ex. MongoDB, Redis och MySQL • Säkerhetsprotokoll som SAML, OAuth2.0 och OpenID Connect • Verktyg som Git, Maven/Gradle, Jenkins, m.m. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning Omfattning: Heltid Placeringsort: Karlstad eller Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillsätter tjänsterna löpande med längre svarstider under sommaren. Välkommen med din ansökan! Kontakt Vid frågor om tjänsten kontakta: Sektionschef Karin Lindh: 073-032 27 36 karin.lindh@inera.se Sektionschef Anette Eriksson: 070-300 96 68 anette.eriksson@inera.se Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Till EDIT – Enheterna för Digitalisering och IT på MSB söker vi en systemtekniker. Enheterna ansvarar bland annat för utveckling och förvaltning av den bakomliggande IT-infrastrukturen och skapar förutsättningar för morgondagens digitalisering. I det ingår bland annat användarstöd, hantering av hårdvara, applikationer samt system för våra användare som finns på hela myndigheten. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som nätverkstekniker driver, utvecklar och förvaltar du digitala lösningar som är effektiva och säkra och som bidrar till myndighetens utveckling och leveranser. Du är en viktig del i vidareutvecklingen av vår övergripande IT-infrastruktur och våra digitala plattformar. Du arbetar i nära samarbete med IT-arkitekter, IT-strateger och andra IT-specialister där ni tillsammans skapar förutsättningar och tar fram kreativa lösningar för en effektiv förvaltning och utveckling. IT-säkerhet är viktigt och genomsyrar allt vi gör. Du kommer därför även att arbeta med att upprätthålla skyddet av vår IT-infrastruktur och informationen i dem. Vi har viss verksamhet 24/7 och du kan därför också bli en del av myndighetens beredskapsorganisation. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Du ansvarar för att applikationer och system inom ditt område fungerar enligt de krav som finns samt driver åtgärder planerade i förvaltnings- och utvecklingsplaner. Det innebär till exempel att du installerar, uppgraderar, konfigurerar och testar de system du ansvarar för. Incidenthantering, felsökning och felavhjälpning. Du ansvarar för systemens administration samt vid behov även övervakning för att till exempel säkerställa prestandakrav. Du samverkar inom den egna gruppen, med andra systemtekniker, slutanvändare och våra leverantörer för att lösa problem på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt. Du medverkar i upphandlingar och ser till att verksamheternas krav på våra system omhändertas. Du driver självständigt, och deltar i, uppdrag och utvecklingsarbeten inom ditt område. Du bidrar till vår innovationskultur genom omvärldsbevakning och arbetar kontinuerligt för att effektivisera ditt område. Du tar fram och förvaltar instruktioner, rutiner, systembeskrivningar och annan dokumentation som behövs. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som: - har minst 5 års erfarenhet av och kunskap gällande design, konfiguration, felsökning och underhåll av nätverksmiljöer. Du har god kännedom om hårdvara och mjukvara relaterade till nätverksmiljöer och är van vid hantering av switchar, routrar, brandväggar och transmissionsförbindelser. - har erfarenhet av att konceptualisera, designa, utveckla och realisera verksamhetskritisk nätverksinfrastruktur samt stödja IT-arkitekter och beslutsfattare med underlag vid behov. Du är van vid att arbeta i projektform och leder själv uppdrag inom ditt område. - är strukturerad och kan uttrycka dig pedagogiskt och tydligt i skrift - kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av: - Cisco teknologier inom ACI, VPN, brandväggar, switchar samt routrar - Fortinet-produkter inom brandväggar samt IDS/IPS - IT-säkerhet - Application Delivery Controllers (ADC) - Software defined networking - övervakning och trafikanalyser - att arbeta inom offentlig sektor och med upphandling/kravställning Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Ditt arbete kännetecknas av stor servicevilja och du är givetvis självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du arbetar lösningsorienterat, ser samverkan som en naturlig del av arbetet och har god förmåga att analysera samt förstå slutanvändarnas krav och problem. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm eller Karlstad och resor i anställningen förekommer. Beredskapstjänstgöring ingår i arbetet och kan bli aktuellt. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade. Om oss Vår IT- och digitaliseringsverksamhet består i nuläget av ca 50 personer inom avdelningen för verksamhetsstöd och finns på två kontor, i Karlstad och Stockholm. Vi erbjuder flexibel arbetstid och möjlighet att till del arbeta på distans. Det finns möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Johan Fallström eller enhetschef Henric Aineström. Fackliga företrädare är Nicklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Som systemtekniker inom identitets- och åtkomsthantering är du en del av EDIT – Enheterna för Digitalisering och IT på MSB. Hos oss får du möjligheten att bidra till samhällets informationshantering och beredskap och kommer få arbeta i en grupp med mycket kompetenta kollegor inom IT- och Digitaliseringsområdet. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som systemtekniker hos oss har du en varierande roll där du kommer att arbeta med flera av våra interna system, applikationer och bakomliggande IT-infrastrukturtjänster. Du kommer att se till att de fungerar som de ska och uppfyller användarnas behov. Vår applikations- och systemmiljö är mycket varierande. Dina ansvarsområden kan variera över tid beroende på de krav vi ställs inför. Flexibilitet och förmågan att anpassa sig till olika applikationer och tekniska miljöer kommer att vara till stor nytta i rollen. Vi har viss verksamhet 24/7 och du kan därför också bli en del av myndighetens beredskapsorganisation. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: - Du ansvarar för att applikationer och system inom ditt område fungerar enligt de krav som finns samt driver åtgärder planerade i förvaltnings- och utvecklingsplaner. Det innebär till exempel att du installerar, uppgraderar, konfigurerar och testar de system du ansvarar för. - Incidenthantering, felsökning och felavhjälpning. - Du ansvarar för systemens administration samt vid behov även övervakning för att till exempel säkerställa prestandakrav. - Du samverkar inom den egna gruppen, med andra systemtekniker, slutanvändare och våra leverantörer för att lösa problem på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt. - Du medverkar i upphandlingar och ser till att verksamheternas krav på våra system omhändertas. - Du driver självständigt, och deltar i, uppdrag och utvecklingsarbeten inom ditt område. - Du bidrar till vår innovationskultur genom omvärldsbevakning och arbetar kontinuerligt för att effektivisera ditt område. - Du tar fram och förvaltar instruktioner, rutiner, systembeskrivningar och annan dokumentation som behövs. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som: - har en bred grundkompetens inom IT och är nyfiken och vill utveckla spetskompetens inom nya områden - har flerårig erfarenhet av och kunskap inom området identitets- och åtkomsthantering (IAM) gällande design, konfiguration, felsökning och underhåll - har goda kunskaper kring autentisering och auktorisering i moderna IT-miljöer - har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper och erfarenheter som vi bedömer likvärdiga - är strukturerad och kan uttrycka dig pedagogiskt och tydligt i skrift - kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: - erfarenhet och kunskap om PhenixIDs produktsuite - erfarenhet och kunskap om SAML, OpenID Connect, Oauth 2.0 - har erfarenhet och kunskap om certifikatshantering och uppsättning och hantering av PKI-miljöer - har goda kunskaper i Microsoft Active Directory - har kunskaper inom scriptspråk, exempelvis Microsoft PowerShell - erfarenhet av att arbeta i en organisation med höga IT-säkerhetskrav - erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor - erfarenhet av att leda team, uppdrag eller mindre projekt Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Beredskapstjänstgöring ingår i arbetet och kan bli aktuellt. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade. Om oss Vår IT- och digitaliseringsverksamhet består i nuläget av ca 50 personer inom avdelningen för verksamhetsstöd och finns på två kontor, i Karlstad och Stockholm. Enheterna för Digitalisering och IT ansvarar bland annat för utveckling och förvaltning av den bakomliggande IT-infrastrukturen och skapar förutsättningar för morgondagens digitalisering. I det ingår bland annat användarstöd, hantering av hårdvara, applikationer samt system för våra användare som finns på hela myndigheten. Vi erbjuder flexibel arbetstid och möjlighet att till del arbeta på distans. Det finns möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas bidra till ökad jämställdhet och likabehandling samt för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Peter Aronsson. Fackliga företrädare är Nicklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025
Stiftelsen Compare är en oberoende innovationsplattform som verkar för en hållbar samhällsomställning. Vi samlar offentlig sektor, näringsliv, akademi, startups, investerare och civilsamhället i samskapande processer där digital teknik gör verklig skillnad. Genom ett gränsöverskridande arbetssätt med fokus på testande, innovation och lärande, skapar vi skalbara lösningar på komplexa samhällsutmaningar – regionalt, nationellt och internationellt. Compare fungerar som en neutral katalysator som kopplar samman kompetens, teknik, kapital och behov. Vi driver systeminnovation inom områden som cybersäkerhet, digital hälsoinnovation, smarta samhällen och talangattraktion. Läs mer om oss Om rollen Som VD för Compare leder du organisationen och en plattform där digitalisering, data och teknologi är drivkrafter för samhällsförändring. Din roll är både strategisk och utåtriktad – du bygger samverkan, sätter riktning och inspirerar ett ekosystem präglat av innovation och självledarskap. Ditt uppdrag: • Vidareutveckla Compare:s roll som innovationsmotor. • Initiera och driva projekt med extern finansiering (t.ex. Vinnova, EU, Tillväxtverket). • Skapa förutsättningar för samskapande, testmiljöer och nya lösningar. • Företräda Compare i externa sammanhang och etablera långsiktiga partnerskap. • Inspirera och leda en organisation där självledarskap är en grundpelare. Vad vi erbjuder • En unik möjlighet att påverka framtidens samhällsutveckling – med teknik som verktyg. • Ett dynamiskt och värderingsdrivet team som brinner för samverkan och innovation. • Ett brett nätverk av aktörer – från lokala startups till internationella samarbeten. • En flexibel roll med stor frihet att forma arbetssätt och initiativ. Vem är du? Du är en visionär ledare med starkt samhällsengagemang och god förståelse för teknikens roll i samhällsförändring. Du har erfarenhet av att leda verksamheter i innovations- eller tillväxtfas och trivs i miljöer där testande, lärande och samverkan är centralt. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av att leda tvärsektoriella satsningar med många intressenter – gärna som VD, verksamhetsledare eller programansvarig. • Bakgrund inom företagande, gärna i innovations- eller tillväxtmiljö. • Förståelse för systeminnovation och hur förändring sker i komplexa system. • God insikt i digitalisering, data, AI eller relaterade teknikområden. • Förmåga att bygga partnerskap och attrahera extern finansiering. • Starka kommunikativa och nätverkande egenskaper – både nationellt och internationellt. Som person är du: • Strategisk, handlingskraftig och trygg i komplexitet. • Inspirerande, relationsskapande och van att leda genom tillit. • Innovativ, strukturerad och resultatinriktad. Övrig information Tjänsten är placerad i Karlstad. Du bör ha en bas i Värmland, men vara beredd på resor både nationellt och internationellt. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum som är den 15 augusti. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Magnusson, 0725-141822, sara.magnusson@qtym.se alt Sofia Graflund, 070-423 34 23, sofia.graflund@qtym.se För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi ser fram emot din ansökan!
Har du vad som krävs för att lyckas i IT-konsultvärlden? VIPAS AB söker nya talanger för spännande projekt inom telekom, automotive, retail och bank! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är sömlöst anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är detta vår vision och drivkraft. Vi är mer än ett IT-konsultföretag – vi är din strategiska partner för att utveckla skräddarsydda lösningar med den senaste tekniken, såsom Java och Python. Med djup expertis inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst säkerställer vårt erfarna team att du navigerar den moderna teknikens landskap med trygghet, innovation och långsiktig framgång. Jobbeskrivning: Vi söker en erfaren systemingenjör för uppdrag hos teknikintensiv kund i kraftig tillväxt. I rollen som Systemingenjör spelar du en central roll i projekten i vilka du bidrar med helhetsperspektiv för att bryta ner tekniska kundkrav till något som utvecklingsavdelningen kan realisera i hård- eller mjukvara. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Bidra med systemperspektiv i utvecklingsprojekt hos teknikintensiv kund i tillväxt. Analysera och bryta ner tekniska kundkrav till realiserbara lösningar för hårdvara och mjukvara. Fungera som teknisk brygga mellan kundkrav och utvecklingsteam. Säkerställa att lösningar uppfyller både funktionella och tekniska specifikationer. Arbeta nära andra ingenjörer inom olika teknikområden för att skapa helhetslösningar. Kravprofil: Ingenjörsexamen krävs samt minst 8 års erfarenhet, gärna inom produktutveckling eller systemarbete inom mekanik, elektronik, mjukvara och AI/ML. Erfarenhet av modellbaserad metodik, system- eller arkitekturarbete är starkt meriterande. Du ska ha god samarbetsförmåga och kunna arbeta självständigt. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Tjänsten kräver godkänd säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser. Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på shivangi@vipas.se. Observera: Ansök gärna om du har permanent uppehållstillstånd, svenskt medborgarskap eller ett giltigt arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!
Webbutvecklare till Soleil – Bli en del av ett expertteam i vår självstyrande organisation! Vill du jobba på en arbetsplats där innovation, samarbete och självledarskap är en självklarhet? Är du en webbutvecklare som älskar att lösa problem, bygga smarta lösningar och påverka din egen arbetsvardag? Då är Soleil stället för dig! Vi skapar intranät, webbplatser och digitala samarbetsverktyg som gör arbetslivet enklare och smidigare för människor. Vi letar nu efter utvecklare som vill bli en del av vårt grymma team – och samtidigt ha riktigt kul på vägen! Varför Soleil? Självstyrande organisation – här litar vi på varandra och har stort eget ansvar. Spännande projekt – vi jobbar med både offentliga och privata kunder och bygger lösningar som verkligen gör skillnad. Frihet att utvecklas – du får påverka tekniska val, arbetssätt och din egen karriärväg. Fantastiska kollegor – vi hjälper, utmanar och peppar varandra. Om rollen Som webbutvecklare hos oss kommer du att jobba med modern webbutveckling i varierande kundprojekt. Du blir en del av ett engagerat team där din röst och dina idéer räknas.Vi söker dig som gillar att bygga snygga, snabba och användarvänliga webblösningar och som trivs i en miljö där du både får ta egna initiativ och samarbeta med andra. Kvalifikationer Vi tror att du:Har minst två års erfarenhet av webbutveckling. Är bekväm med HTML, CSS och JavaScript (ES6+). Har jobbat med responsiv design och vet hur en modern webbplats ska fungera (Flexbox, Grid).Har förståelse för hur webbläsare fungerar, inklusive DOM-manipulation och performance-optimering .Har erfarenhet av att bygga webbsidor enligt design och ser detaljerna. Plus i kanten om du kan:Jobba med Vue.js, React, Svelte eller Angular. Bygga smarta API-integrationer (REST, GraphQL,JWT/OAuth). Hantera tillgänglighet (WCAG) och bygga för alla användare. Grunderna i webbsäkerhet (OWASP-principer, CORS, XSS, CSRF). Det är också meriterande om du har erfarenhet av:CMS-plattformar (gärna Sitevision).Backend-utveckling, databaser och molntjänster (Azure, AWS, Firebase).Byggverktyg och automatisering (Webpack, Vite, Babel).AI-drivna teknologier och integrationer (OpenAI, Google Gemini, Hugging Face). Vem är du?Du är lösningsfokuserad, nyfiken och gillar att tänka framåt. Du trivs i team men är också självgående och initiativrik. Du älskar att bygga, förbättra och testa nya tekniker. Du delar gärna med dig av din kunskap och vill utvecklas tillsammans med andra. Välkommen till Soleil! Hos oss är det människorna som gör skillnaden. Vi är en arbetsplats där prestigelöshet, självledarskap och innovation är en del av vardagen.Vårt kontor i Karlstad är vår huvudsakliga arbetsplats, och viss möjlighet till distansarbete erbjuds.Vill du vara med och forma framtidens digitala lösningar?Skicka in din ansökan idag! Så här söker du Fyll i formuläret och bifoga ditt CV och personliga brev.Vi ser fram emot att höra från dig!
Söker du dig hem till Värmland? Gör en intresseanmälan redan nu till vårt digitala event! Drömmer du om att flytta hem, byta liv och hitta nya möjligheter i Värmland? Vi arrangerar Expedition Värmland ett digitalt unikt event där vi matchar dig som vill flytta till Värmland med företag och organisationer som söker nya medarbetare. Expedition Värmland är en mötesplats för dig som vill: ✅ Utforska nya karriärmöjligheter i Värmland ✅ Träffa arbetsgivare inom flera olika branscher ✅ Skapa ett nytt liv på en plats med natur, livskvalitet och balans ? Så fungerar det: Just nu kan du lämna en intresseanmälan inför höstens event som är den 21 november. Vem söker vi? Vi söker dig som är ingenjör eller arbetar inom IT med några års arbetserfarenhet och funderar på att flytta till eller tillbaka till Värmland, oavsett om du är mitt i karriären, vill byta bana eller söker en ny livsstil. Kanske är du på väg hem, har arbetat utomlands eller vill byta storstad mot småstad. När? Eventet genomförs 21 november men du kan anmäla ditt intresse redan nu så kontaktar vi dig under hösten. Lämna din intresseanmälan redan idag! ? Ansök nu: https://nyivarmland.se/expedition-varmland/ ? Frågor? Hör av dig – vi ser fram emot att träffa dig!
Om tjänsten Vi söker nu support agenter till vår kund i Karlstad. Är du en tekniskt intresserad person som ofta får hjälpa andra med teknikrelaterade frågor? Vill du göra det professionellt? Då kan denna tjänst vara något för dig! Rollen innebär mycket kontakt genom support med entreprenörer och andra personer i företaget, något som ger dig inblick i flera spännande verksamheter. Kunden utmärker sig genom att vara det ”lilla stora” företaget i branschen och hjälper sina kunder mot ett fossilfritt samhälle. Anledningen till behovet är att företaget är i en tillväxtfas och söker därmed nya medarbetare. Initialt kommer du in som konsult via oss på Cleverex Bemanning och arbeta ute hos kunden. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du på sikt gå över till kunden. Du erbjuds - En arbetsplats som strävar efter kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt - En härlig och rolig atmosfär med högt i tak - Kompetenta och hjälpsamma kollegor - En gedigen introduktion och möjlighet till kompetensutvecklande utbildningar Arbetsuppgifter I rollen som support agent kommer du ha olika arbetsuppgifter, bland annat: - Svara på inkommande samtal via telefon och ärenden via funktionsbrevlådor - Hjälpa entreprenörer som jobbar i fibernätet med supportärenden - Bistå tekniker med information och säkerställa kvalité i stödsystem - Dokumentera ärenden och uppdatera register Din profil För denna roll ser vi att du: - Har en avklarad gymnasial utbildning med tex. en teknisk inriktning - Har en god datavana - Behärskar svenska och engelska - Bifogar ett personligt brev För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är service-minded och driven med ett noggrant och självständigt arbetssätt. För att trivas och lyckas i rollen har du ett genuint tekniskt intresse. Vi ser även är du en bra teamspelare och jobbar för teamkänsla. Övrigt Start: Omgående Omfattning: Heltid Plats: Karlstad Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!