Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Är du en trygg och självgående IT-specialist som gillar att arbeta både med detaljer i det dagliga och med större strategiska frågor? Hos oss går IT och hållbarhet hand i hand – vi förenar teknik med skoglig kompetens för att förvalta och utveckla digitala lösningar som bidrar till ett mer hållbart skogsbruk. Nu söker vi flera Service Leads som vill vara med och driva den utvecklingen tillsammans med oss. Om det här låter som en spännande möjlighet för dig, ser vi gärna din ansökan! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Som Service Lead ansvarar du för systemförvaltning och drift av våra IT-lösningar för skoglig verksamhet – exempelvis system för virkesredovisning, planering och fältstöd. Du är en viktig länk mellan teknik, verksamhet och leverantörer och ser till att våra applikationer fungerar effektivt, är användarvänliga och utvecklas i takt med våra affärsmål. Rollen är både operativ och strategisk: du hanterar akuta frågor och problem samtidigt som du driver förbättringar och utveckling på lång sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för en grupp applikationers funktion, utveckling och livscykel Planera, prioritera och genomföra förvaltningsinsatser och aktivitetsplaner, samt driva utveckling av förbättringar, tekniska uppdateringar och långsiktig driftsäkerhet Utveckla processer, arbetssätt och dokumentation Övervaka systemens drift, tillgänglighet och prestanda Säkerställa efterlevnad av säkerhetskrav och regelverk Fånga upp och analysera verksamhetens behov och omsätta dem till hållbara tekniska lösningar Fungera som expert och rådgivare inom dina specifika ansvarsområden Du blir en del av vårt IT-team med placering på något av våra kontor i Falun, alternativt Skoghall/Udden, och du rapporterar till Service Manager IT. Vem söker vi Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning och som har förmågan att se teknikens möjligheter och verksamhetens behov. Du är strukturerad, serviceinriktad och har en naturlig förmåga att skapa goda samarbeten. Du känner dig trygg i att hantera olika delar av applikationers livscykel och har ett starkt engagemang för att säkerställa att dessa fungerar optimalt och stödjer verksamheten på bästa sätt. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Relevant utbildning inom IT, och/eller flerårig erfarenhet av systemförvaltning eller IT- tjänsteleverans God förståelse för systemarkitektur, integrationer och applikationers livscykel Vana vid verktyg som Azure DevOps, testhantering och dokumentation Skoglig kompetens eller intresse för branschen ser vi som en fördel Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att snabbt identifiera och hantera problem Utmärkt kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 17 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: linda.andersson@storaenso.com. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT Director Robin Collins på tel. 070 – 697 99 30 eller mejl: robin.collins.ext@storaenso.com Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom serviceförvaltningen arbetar du varje dag med att ge den bästa servicen på Hammarö. Som tillväxtkommun står vi inför en utveckling av kommunens service vilket berör en mängd områden och platser som besöks dagligen. Vi arbetar nära våra invånare och finns här för alla människor som bor och vistas på vår ö. Fastighetsenhetens uppdrag är förvalta ca 140 000 kvm lokaler, till största delen skolor, förskolor, särskilda boenden, idrottsanläggningar och kontor. Under en tio-årsperiod har Hammarö kommun arbetat målinriktat med att renovera och bygga nytt och har vi har i dag ett lokalinnehav som till stora delar är modernt och ändamålsenligt. Med hyresgästens behov i fokus, med sikte på helhet och framtid är vår uppgift att säkerställa drift och underhåll av byggnader och lokaler. Tack vare effektiva IT-system, befintliga och tillkommande, kan vi tillsammans skapa värde för våra hyresgäster. Vi söker nu dig som har ett intresse av och tycker om att arbeta med informationsförvaltning och digital utveckling. Fastighetsenheten består av 16 medarbetare, vaktmästare, fastighetsskötare, förvaltare, teknisk förvaltare och elingenjör. Enheten är organiserade på Serviceförvaltningen tillsammans med enheterna gata-park-fritid, vatten och avlopp och kost och lokalvård. ARBETSUPPGIFTER Som system/informationsförvaltare hos oss kommer du arbeta med att förvalta, förbättra och kvalitetssäkra fastighetsinformation såväl analogt som digitalt. Det innebär bland annat att du levererar information till ny, om och tillbyggnadsprojekt och säkerställer att information är aktuell och korrekt. Som systemförvaltare i vårt verksamhetssystem (Momentum) har du ansvar för att förvalta och utveckla användningen av systemet utifrån enhetens behov och arbetssätt. Du bistår även med support och användarstöd till kollegor på enheten och andra interna användare. I arbetet ingår även att vara systemförvaltare för andra it-system, övergripande roll för att utveckla enhetens digitala arbetssätt samt att vara samordnande för intern och extern information på intranät och webb. I uppdraget arbetar du nära fastighetsskötare och förvaltare som är dagliga användare av systemet. Du har även tät dialog med entreprenörer, projektledare och hyresgäster. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - utbildning på minst yrkeshögskolenivå inom exempelvis fastighetsförvaltning, byggingenjör eller informationsteknik - god kunskap och förståelse för hur IT-system och arbetsprocesser tillsammans kan bidra till effektivitet och kvalitet i en organisation - B-körkort - mycket god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta i fastighetssystemet Momentum - Erfarenhet av informationshantering inom fastighetssektorn För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt som bidrar till ordning, kvalitet och pålitlighet i våra system och processer. Du har en lösningsorienterad inställning och ett flexibelt synsätt, vilket är värdefullt vid exempelvis felsökning och utveckling av arbetsmetoder. Du är kommunikativ och professionell i ditt bemötande, och eftersom samarbete är en central del av rollen, är det viktigt att du både trivs med och är skicklig på att hantera många olika kontaktytor. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Låter tjänsten spännande och stimulerande? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi vill att du ska kunna njuta av din sommar och det vill vi också. Därför kommer vi att börja gå igenom ansökningarna och kalla till intervjuer först efter sommarledigheterna, med start efter sista ansökningsdag. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.