Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: What you’ll do We’re looking for a curious and open-minded team player with a "bring-it-on" approach to join our Camera Sensor Integration team. You’ll lead efforts in defining, guiding, and integrating camera sensors mechanically and electrically into our vehicles. Working closely with team members, suppliers, and other stakeholders, you’ll develop various concepts and prototypes, supporting verification processes to ultimately bring the solution to production readiness. You shall be analysing software and hardware parts and drive them in the right manner to enable product development. Do you fit the profile? You hold at least a bachelor’s degree in electronics, mechatronics, robotics, or a related field. Demonstrated leadership experience—such as roles in college clubs, sports teams, or professional settings—is essential, and we encourage you to highlight this in any interview discussions. Expertise in photonics, camera systems, or vision systems is valued. You have a strong ability to balance sensor performance, time, cost, and quality requirements and bring out the best in each. Experience in sensor performance verification is also advantageous. We see you as a person passionate about self-driving technology, committed to building robust perception functions. Your personal qualities should reflect a driven, structured, and resourceful team player, capable of delivering both "how" and "what" in a dynamic, multidisciplinary, and multicultural environment. You excel at managing complexity and bringing teams together to enhance product performance. Fluency in English (both verbal and written) is required, and knowledge of Swedish or possession of a valid EU driver’s license (Category B) is a plus Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Om rollen I rollen som projektledare hos oss på Sopra Steria är du en viktig del i leveransen till våra kunder. I våra projekt kommer du röra dig i gränslandet mellan IT och verksamhet och varje dag få användning av din förmåga att leda, entusiasmera och motivera dina medarbetare till självstyrning och samarbete. Projekten är av olika karaktär, stora som små, med kollegor från Sopra Steria nationellt men även med kollegor hos våra kunder. Som projektledare tror vi att du är väl bevandrad inom klassiska projektmetoder likväl som agila ramverket och att du har god erfarenhet från ledande roller i införandeprojekt/implementationsprojekt eller utvecklingsprojekt för digitala lösningar. För oss är det viktigt att du är van att arbeta med kunder, beställare och andra intressenter i komplexa miljöer då vi ofta är ute på avancerade uppdrag. Vi tror att du har ett genuint intresse för digitalisering och tekniska lösningar och att du delar vår vision om att förenkla och förbättra människors vardag genom innovativa lösningar för en hållbar och jämställd framtid. Om dig - 7 års + erfarenhet av projektledning inom digitalisering - God vana att driva tekniska leveranser/implementationsprojekt på plats hos kund - Van att genomföra uppföljning och rapportering enligt överenskommen process - Ha ett gott affärssinne som möjliggör delaktighet i affärsutveckling hos kund - Har en relevant högskole- eller universitetsutbildning - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska - Meriterande om du är certifierad inom PMI, Prince2 eller liknande - Meriterande om du innehar konsulterfarenhet sedan tidigare - Meriterande om du har branscherfarenhet från sektorerna hälsa-och sjukvård, energi eller telekom Varför välja Sopra Steria - Fokus på kompetensutveckling och din personliga utveckling - vi kallar det för Power of sharing - Stark företagskultur - utsedda till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work - Europas ledande konsultbolag inom digitalisering med internationell närvaro. Läs mer om oss här Ansökan I denna process arbetar vi med löpande urval, så ansök redan idag genom att enkelt ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen. Om det fortfarande finns något du funderar över är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marie Berg, marie.berg@soprasteria.com På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation. Sopra Steria har kunder och projekt som kan kräva säkerhetsgodkännande på olika nivåer. Vi ser fram emot att få höra ifrån dig! Ytterligare information Sopra Steria är ett ledande internationellt konsultbolag inom digital transformation. Vi bygger samhället genom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). Med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse är vi en helhetspartner för våra kunder och deras digitala transformationsresa. Enligt Great Place To Work är vi en av Sveriges bästa arbetsplatser, vi har tilldelats utmärkelsen Karriärföretag flera år i rad och Gartner har listat oss som ett topp 5 bolag inom digital transformation.
We are Hedin IT ...and we shape the digital future for Hedin Mobility Group – one of Europe’s leading mobility enablers with 12,500 employees across 14 countries. We are now looking for a Support Technician 1st Line to join our Support team! Let us tell you more about the role! As an IT Support Technician with us, you'll be working with a wide range of IT challenges. You'll handle cases that come in via phone and case management systems, gaining insight into different IT environments. In collaboration with your colleagues, you’ll find innovative solutions to problems. You’ll be part of a dynamic team of 15 technicians, where knowledge sharing and teamwork are key. Your responsibility will entail: Manage and resolve cases received via phone and case management systems. Handle user accounts and permissions. Troubleshoot a variety of IT-related issues. What we look for in our new colleague: We’re looking for someone who is patient, methodical, and enjoys solving problems. You should have a passion for helping people, be a good listener, and have the ability to guide others while resolving issues. Team collaboration and knowledge sharing should be something you enjoy. To succeed in this role, you likely have: A strong service mindset and a genuine willingness to assist others. An interest in IT and technology. Experience with Windows operating systems and common software applications. Fluency in both Swedish and English, both written and spoken. If you also have experience in managing users and account changes within Active Directory that is a plus! So, are you ready to join our team? We will begin reviewing applications after the application deadline, so make sure to submit yours on time! The process will continue in Swedish. If you have any questions, contact Emma Agby, at 0700-82 89 85. We look forward hearing from you! About us: Since 2017, we have been driving the digital transformation for Hedin Mobility Group, empowering 12,500 employees across 14 countries to shape the future of mobility in Europe. Our mission is to offer the best possible digital experience for both our customers and colleagues within the group. This means you'll have the opportunity to work with cutting-edge technologies, dedicated colleagues, and great challenges to keep pushing your professional and personal development. What do we offer? The dynamic and fast paced environment of a scale-up with the stability and resources that comes with being part of a large, established group. The best of both worlds if you ask us. Our modern office located here in Mölndal offers both café and restaurant as well as gym and padel facility (fun fact: we ended up in the top ten best-looking offices in Sweden 2023, if you will allow us to brag a little). And, of course, we offer: Collective Agreement and ITP pensions. Wellness allowance 25 days of paid vacation Several car-related benefits
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Your key tasks As a rig planner you will be part of a team that will drive the daily work to follow up changes, analysis the change impact on CSIR test objects and summarizing status, risks and need for CSIR as a complete. You will interact with testers, test architects and planners. And you are expected to maintain a rig plan for several different purpose simultaneously. You and your skills To become successful in the role you need to have experience from working with SW development and/or SW admin. It is beneficial if you have experience in clients SW process. You need to have excellent communication skills, great collaborations skills and be fluent in English. On a personal level We would like to see that you are • Courageous with a high level of energy • High integrity and professionalism • Have a holistic view • Ability to lead people, listen and coach • Analytical and structured Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Jobbeskrivning Vi på Sigma Technology Embedded Solutions söker erfarna System Safety-ingenjörer. Vi tror på långsiktighet och vill att du ska trivas hos oss, länge! Därför är vi nyfikna på dina drivkrafter och vad som ger dig energi. Vi vill erbjuda dig intressanta uppdrag som får dig att utvecklas, men också en kultur som får dig att le. Hos oss tar vi alla ett ansvar för vår tillväxt. Vi växer tillsammans. Vi är ett lag. Därför välkomnar vi både innovation och utveckling – du har möjlighet att påverka. Bli en i vårt lag! Baskunskaper • Relevant teknisk utbildning och bakgrund inom elektroteknik, mjukvaruutveckling eller ett relaterat område. • Minst 5 års erfarenhet som systemsäkerhetsingenjör inom fordonsindustrin. • God och omfattande kunskap om ISO 26262. • Förståelse för principer för systemdesign. • Expertis i att utforma säkerhetskoncept och genomföra säkerhetsanalyser på system- och mjukvarunivå. • Förmåga att leda säkerhetsprocessen inom olika E/E-domäner samt att skapa tekniska säkerhetskrav för mjukvara på lägre nivå. • Professionella kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Meriterande: • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet Som person trivs du att jobba med dokumentation, skriving och granskning av tekniska krav. Du är lagspelare och ansvarsfull men också kreativ och nyfiken, och kan ta din egna initiativ. Du har förmågan att tänka analytiskt. Du har en kvalitetsinriktad mindset och du uppmärksammar detaljer. Du har öga för förbättringar av produkter och arbetssätt samt en drivkraft att utvecklas och lära dig nya saker. Vi söker dig med ett konsultmässigt tankesätt, en stark vilja att utvecklas, förmågan att bygga ett brett kommunikationsnätverk, och lexibilitet att arbeta inom olika branscher. Vi erbjuder Vi tror på långsiktighet och vill att du ska trivas hos oss, länge! Därför är vi nyfikna på dina drivkrafter och vad som ger dig energi. Vi vill erbjuda dig intressanta uppdrag som får dig att utvecklas, men också en kultur som får dig att le. Hos oss tar vi alla ett ansvar för vår tillväxt. Vi växer tillsammans. Vi är ett lag. Därför välkomnar vi både innovation och utveckling – du har möjlighet att påverka. Bli en i vårt lag!
Professional Galaxy looking for an experienced Matlab and Python developer for one of our clients in Gothenburg. The role requires strong analytical skills, experience working in complex technical environments, and proven knowledge of microwave technology. You will contribute to the creation and improvement of technical systems and analytical tools. Its beneficial if you have a great understanding of microwave technology, as well as the ability to manage technical documentation and databases. Requirements: - 3–5 years of experience in Matlab and Python development - Documented experience with microwave technology - Strong skills in handling technical documentation and databases - Excellent communication skills in English - Relevant educational background in engineering, electronics, computer science, or similar Duration: 2025-09-01 - 2025-02-28 Application deadline: 2025-04-30
Är du en driven testutvecklare med erfarenhet av mätteknik och RF-teknik? Professional Galaxy söker nu en konsult för ett spännande och långsiktigt uppdrag inom testutveckling av avancerade tekniska system. Om uppdraget I detta uppdrag kommer du att arbeta med utveckling av testsystem och testlösningar för komplexa produkter, från kretskort och kassetter till kompletta delsystem och system (DC-50 GHz). Uppgraget innefattar: - Systemdesign och utveckling av testlösningar - Elektronikutveckling och verifiering av testutrustningar - Programvaruutveckling, främst i LabVIEW - Deltagande från koncept till leverans Din profil - Erfarenhet av mätteknik och RF-teknik - Goda kunskaper i LabVIEW - Teknisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom exempelvis elektronik, mikrovågsteknik eller digitalteknik Uppdraget krävs en godkänd säkerhetsprövning innan start. Låter detta som en utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Start : Omgående Ansök senast 29e april.
Vill du utveckla mjukvara som syns – och används – i miljontals produkter världen över? Gillar du teknik på riktigt och vill jobba med framtidens inbyggda system? Hos oss på Knowit Swedspot får du arbeta i teknikens framkant tillsammans med kompetenta kollegor. Vi är svenska experter på innovativ mjukvaruutveckling för fordon, IoT och smarta system. Vad gör vi? Knowit Swedspot är en nyckelspelare inom mjukvarudefinierade fordon. Vi utvecklar nästa generations infotainment, digitala kluster och kommunikationslösningar för fordon – i nära samarbete med ledande tillverkare. Vi kombinerar kundprojekt med egen produktutveckling. Det betyder att du både kan bygga smarta lösningar från grunden och jobba nära kunden för att se till att det verkligen fungerar i praktiken. Vi är ca 50 utvecklare och ingenjörer som tillsammans bygger mjukvara kring bland annat: Vår egen Bluetoothstack, blueGO. Vår egen molnplattform, Ezentric. Infotainment och instrumentkluster. Kommunikationslösningar mellan fordon och omvärld. Vi tror att du har Betydande erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna inom inbyggda system En högre utbildning, gärna civilingenjör eller motsvarande En vilja att lära och lära ut Tjänsten är placerad i Göteborg och kommer utgå från vårt kontor i Platinan på Vikingsgatan 3. Mer om oss Knowit Swedspot är det lilla innovativa mjukvarubolaget som sedan 2012 har designat och utvecklat mjukvara till en mängd olika branscher. Vi är specialister på att utveckla smarta mobilitetslösningar med hög teknisk kvalité och kan erbjuda våra kunder ett brett spann av kompetenser inom projektens behov. Som en del av Knowit AB är vår vision att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Totalt har Knowit ca 4000 medarbetare som med olika, unika kompetenser kombinerar strategisk förmåga med passion för teknik för att skapa kreativa lösningar och långsiktigt värde till våra kunder. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan. Frågor om tjänsten hanteras av Ola Svensson (ola.svensson@knowit.se)
At Alstom, we understand transport networks and what moves people. From high-speed trains, metros, monorails, and trams, to turnkey systems, services, infrastructure, signalling and digital mobility, we offer our diverse customers the broadest portfolio in the industry. Every day, more than 80 000 colleagues lead the way to greener and smarter mobility worldwide, connecting cities as we reduce carbon and replace cars. Could you be the full-time Test Leader in Stockholm/Hässleholm/Göteborg that we’re looking for? Your future role: Take on a new challenge and apply your engineering expertise in a new cutting-edge field. You’ll report to Ali-Akbar Rouholamin (Engineering Domain/Metier Department Head), and work alongside passionate, motivated and dedicated teammates within a team on the rise! As a Test Leader you will be responsible to plan, lead and execute test activities in alignment with applicable Test & Commissioning procedures - you’ll make sure everything adheres to requirements, and much more. Applying this to new cutting-edge signalling systems, coupled with travel to different sites in Sweden and abroad whilst collaborating with internal and external stakeholders – this is a role with a great deal of variation and excitement! Furthermore, in addition to this primary scope the Test Leader will also be expected to plan and perform other site works depending on the needs of the project. We’ll look to you for: Preparation of test and commissioning related documentation, such as test instructions, protocols/records and make sure they are reviewed, accessible and archived according to project routines and directives. Prepare time schedules in cooperation with the Work Package Owner, Installation Leader and Commissioning Manager. Execute test and commissioning activities and sign drawings/records/reports during and after performed tests. Ensure that requests for dispositions, closed track and other protective measures are carried out when needed. Make sure that involved personnel have the correct qualifications and authorizations to perform their respective tasks. Make sure that work is carried out with respect to personal safety. Make sure that all commissioning activities are executed and documented. All about you: We value passion and attitude over experience. That’s why we don’t expect you to have every single skill. Instead, we’ve listed some that we think will help you succeed and grow in this role: Documented experience as a Test Leader (Ibruktagandebesiktningsman - Signal) in Swedish railway signalling projects with certificates issued by the Swedish Railway Authority (minimum I ,Y Interlocking 95). Previous experience and certifications (I, Y, F) of Interlocking 85 is an advantage but not a requirement. Ability to travel mainly in Sweden, but also abroad. This is an absolute necessity in this position. Grit, rigor, initiative-taking, and a problem-solving orientation. Driven, with a solid technical interest and ability to troubleshoot complex issues. A high level of computer literacy and proficiency in usage of Office suite of tools. Fluent in Swedish and English. B driver's license. As the duties are of importance for railway safety, an approved medical health examination is required before any employment can begin. Things you’ll enjoy: Join us on a life-long transformative journey – the rail industry is here to stay, so you can grow and develop new skills and experiences throughout your career. You’ll also: Enjoy stability, challenges, and a long-term career free from boring daily routines. Work with the latest signalling control systems available on the market, as well as those in the research and development phase. Collaborate with transverse teams and helpful colleagues. Contribute to innovative projects. Steer your career in whatever direction you choose across multiple functions and countries. Benefit from our investment in your development, through award-winning learning. Benefit from a fair and dynamic reward package that recognises your performance and potential, plus comprehensive and competitive social coverage (life, medical, pension). You don’t need to be a train enthusiast to thrive with us. We guarantee that when you step onto one of our trains with your friends or family, you’ll be proud. If you’re up for the challenge, we’d love to hear from you!
Om oss: Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där du får möjligheten att arbeta med de mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team? Om rollen: I rollen som Senior Utvecklare inom ServiceNow kommer du att vara en nyckelspelare i att utveckla och implementera lösningar på ServiceNow-plattformen för våra kunder. Du säkerställer att tekniska lösningar håller hög kvalitet, är hållbara och anpassade efter kundens verksamhet. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en erfaren Senior Utvecklare som kan ta en strategisk och operativ roll i våra teamleveranser. Dina huvudsakliga uppgifter: - Utveckla och konfigurera lösningar på ServiceNow-plattformen. - Säkerställa teknisk kvalitet och bästa praxis i lösningarna. - Fungera som rådgivare till kunder kring tekniska lösningar och plattformsutveckling. - Leda tekniska workshops och kravinsamling med kunder. - Samarbeta med processledare och andra roller för att säkerställa helhetslösningar. - Analysera och optimera befintliga lösningar samt identifiera förbättringsområden. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har: - Flerårig erfarenhet av utveckling och implementation inom ServiceNow. - Gedigen kunskap i JavaScript samt god förståelse för webbteknologier som HTML och CSS. - Erfarenhet av att arbeta med moduler som ITSM, ITOM, HR eller SecOps. - Förmåga att leda tekniska dialoger och workshops med kund. - Relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande. - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder: - En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag. - Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken. - Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap. - Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner. Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria: Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig. Om Sopra Steria: Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar. Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum. Vill du veta mer om oss? Läs här: Om oss | Sopra Steria Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com) eller Business Owner Mikael Kroglund (mikael.kroglund@soprasteria.com) för eventuella frågor om tjänsten. På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation. Välkommen till Sopra Steria – där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!
Om Sopra Steria: Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där får du möjligheten att arbeta med dem mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team? Om rollen: I rollen som lösningsarkitekt inom ServiceNow kommer du vara en central del i utvecklingen och designen av moderna lösningar för att effektivisera arbetsflöden och processer. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en senior profil som kan ta en ledande roll i våra teamleveranser tillsammans med våra experter som utvecklar innovativa lösningar för våra kunder. Dina huvudsakliga uppgifter: - Designa och implementering avancerade lösningar inom ServiceNow. - Ledande roll i att utveckla och konfigurera plattformen för att möta specifika krav och behov. - Arbeta nära affärsavdelningar för att förstå och översätta deras verksamhetsbehov till tekniska lösningar. - Driva tekniska workshops och rådgivning gentemot kunder. - Aktiv deltagande i agila team och förmåga att leda och inspirera. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har: - Flerårig erfarenhet som arkitekt inom ServiceNow med uppsättning, implementering, utveckling och konfiguration inom plattformen. - Expertis inom Javascript, HTML, SQL och ITIL. - Vana av att arbeta i agila team. - Relevanta certifieringar inom ServiceNow. - Eftergymnasial utbildning. - Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder: - En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag. - Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken. - Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap. - Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria: Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig. Om Sopra Steria: Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar. Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum. Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com) eller Business Owner Mikael Kroglund (mikael.kroglund@soprasteria.com) för eventuella frågor om tjänsten. På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation. Välkommen till Sopra Steria - där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 7+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: In the data compliance and data governance team, we are seeking a highly skilled and experienced Data Management and Data Governance Lead to join our dynamic team. If you are passionate about data, have a keen eye for detail, and thrive in a collaborative environment, we want to hear from you! Key activities - Investigate GTT data domains concerning pain points/issues, vision for the future and activities to bridge gaps - Collaborate with cross-functional teams to identify and address data-related issues. - Develop common vision (GTT Data Strategy) and Roadmap - Form and lead core team inside GTT to assist on Data Governance and Data management topics - Provide guidance and training to team members on data governance best practices. - Lead data governance initiatives to establish and enforce data policies, standards, and procedures including data lifecycle management, quality, compliance, storage and disposal Qualifications - Bachelor's or Master's degree in Data Management, Information Technology, or a related field. - Proven experience in data management and data governance roles. - Strong understanding of data governance frameworks and best practices. - Excellent analytical and problem-solving skills. - Proficiency in data management tools and technologies. - Strong communication, presentation and leadership skills. - Ability to work effectively in a fast-paced, collaborative environment. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. The Strategy and Digital Transformation management team drives the Volvo Group’s digital agenda by aligning business strategy, technology and organizational capabilities. We support the Volvo Group CDO in setting the strategic direction for Digital & IT, transforming how we work and enhancing our organization capabilities, to drive the Digital & IT community forward. We orchestrate the development of outcome-driven plans, aligned with strategic goals, and steer the execution of strategic programs. We build key relationships with external partners, that enable sustainable value creation across the Group. With expertise in digital strategy, transformation management, and emerging technologies, together, we ensure that Volvo Group remains at the forefront of digital evolution - responsive, resilient, and future-ready. We like to be ahead of the curve, tackling complex challenges with curiosity, creativity, and a shared purpose. Our diverse team thrives on collaboration, bringing energy to every transformation initiative. We believe in making room for learning and laughter along the way, ensuring that our journey is as rewarding as our destination, with a focus on long-term impact for the Volvo Group. Join us on our transformation journey to the digital future. This Is How You Could Make An Impact As Digital & IT Partnership Principal, you will be key in our digital transformation, driving the cultural and knowledge shift of the entire Volvo Group in becoming a digital first company. You will be a member of the Digital & IT Partnership team within the Strategy & Digital Transformation function and report to Vice President, Head of Partnership. You will have the opportunity to work with several of the areas within our function and especially related to strategy and external collaborations.. These will be some of your responsibilities Technology and competencies Make/Buy/Partner framework and orchestration. Orchestration of strategy and partnerships (for tech and competencies) Lead and deliver necessary workshops to drive the make/buy and partner agenda within D&IT and across functions and with executives. Execution of key partnerships in cooperation with stakeholders. Collaborate with Volvo entities in building & establishing ecosystems. Design, plan and implement ways of working with and through other functions and stakeholders. Provide strategic sourcing expertise and ensure that optimal sourcing can be conducted by purchasing. Coordination with purchasing (Group Trucks Purchasing). Strategic perspective of Digital & IT business associations & networks. You will be instrumental in identifying, establishing and managing a network of relevant partnerships and ecosystems in tight cooperation with other functions and organizations. Who are you? As Digital & IT Partnership Principal you will be key to Volvo Group’s digital transformation, collaborating globally. You will balance big picture thinking with hands-on tasks. You understand digital transformation, value collaboration, and thrive in complex, ambiguous environments. We believe that: You possess business acumen and can see the bigger picture, connecting business needs with Digital & IT goals in meaningful ways. You're responsible for making sure the D&IT partnership approach comes to life. You’ve got a solid understanding of business and finance, and you’re great at managing external relationships and commercial models beyond just transactions. You’re comfortable presenting to senior stakeholders, building trust and encouraging collaboration. You’re skilled at creating positive collaboration beyond company boundaries and can represent Volvo’s interests in complex environments. You’re likely a senior professional with experience as a business developer, sales manager, or purchasing professional. You have industry awareness and an understanding of the Volvo Group, and experience in digital-first organizations is a big plus. You have a university degree or equivalent experience in driving strategic initiatives across functions. We believe that you thrive to become a key player in the Volvo Group digital transformation, while working with amazing people around the world. You have a university degree or equivalent and experience in driving strategic initiatives across functions, you get going on working with others and through others. You are a strategic thinker and truly interested in business, with hands-on approach, capable of switching between strategic thinking and operational creating. To be successful in this role you have an excellent understanding of the digital transformation, and the value digital creates for the enterprise. You believe in true collaborations where both parties can gain value and complement each other. In addition, you work with a global mindset, thrive in complex environments, and feel comfortable with ambiguity and challenging the status quo. Are we a good match? If you always strive for something bigger and can’t wait to be a part of the greatest shift in the history of transport and infrastructure, this is your unique opportunity. We offer you autonomy and freedom in defining your agenda and a great challenge to build something new. While developing your strategies and plans, you will be welcomed in an environment where we support and help each other grow. The location for the position is flexible, with a preference for Gothenburg. For questions reach out to hiring manager Jessica Ek Jessica.ek@volvo.com Last application date the 30th of August. Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site. We are looking forward to receiving your application. Digital & IT drives the digital transformation of the Volvo Group, manages Group’s overall IT strategies and plans and has the end-to-end responsibility for all development, delivery, support of digital solutions and services for the Volvo Group.
Var med och bygg framtidens vårdlandskap – som Tjänsteägare IT Workplace på Capio Sjukvården står inför stora förändringar och på Capio är vi fast beslutna att vara en del av lösningen. Vi bygger framtidens vård i skärningspunkten mellan människa och teknik, med innovation, effektivitet och kvalitet i fokus. Nu söker vi dig som har erfarenhet av att leda IT-arbetsplatstjänster i större organisationer och som vill ta helhetsansvar för en affärskritisk och strategiskt viktig tjänst. Hos oss får du mandat att påverka, utrymme att utveckla – och möjlighet att göra skillnad på riktigt. Ditt uppdrag – strategiskt, verksamhetsnära och inflytelserikt Som Tjänsteägare IT Workplace ansvarar du för att hela vår organisation, från vårdcentraler till specialistkliniker – har en säker, modern och effektiv IT-arbetsmiljö. Du äger tjänsten i dess helhet: från roadmap, SLA:er och budget till livscykelhantering, användarupplevelse och utveckling. Det här är ett uppdrag för dig som har vana att navigera i komplexa miljöer där teknik, verksamhet, ekonomi och säkerhet möts – och där du är en självklar röst i forum med verksamhetsledare. Du kommer bland annat att: Leda och vidareutveckla vår IT-arbetsplatstjänst med tusentals klienter i omlopp Säkerställa livscykelhantering för utrustning (inkl. modellval, leveranser och rotation) Följa upp roadmappar, avtal och SLA:er med externa leverantörer Samla in, analysera och omsätta krav från olika delar av verksamheten Agera brygga mellan teknik och verksamhet – med fokus på användarnytta, säkerhet och effektivitet Bidra med vägval, prioriteringar och insikter i forum där beslut om hela Capios digitala riktning fattas Din vardag – mellan struktur och förändring Det här är en roll där du jobbar med både långsiktig tjänsteutveckling och daglig stabilitet. Ena dagen planerar du firmware-uppdateringar och ser över dokumentation, nästa dag diskuterar du roadmappar och förvaltningsstrategier med leverantörer. Du driver kontinuerliga förbättringar och är ytterst ansvarig för att vår IT-arbetsplatstjänst fungerar – idag och imorgon. Du har lett arbetet med stora IT-arbetsplatstjänster Vi söker dig som har verklig erfarenhet av att äga och driva tjänster i stor skala. Du är systematisk, lösningsorienterad och trygg i rollen som kravställare gentemot både verksamhet och leverantörer. Du måste ha: Tidigare haft ägarskap för en IT-arbetsplatstjänst i en organisation med >1000 slutanvändare Erfarenhet av tjänsteledning med ansvar för roadmap, SLA:er och kontinuerlig förbättring God förståelse för ITIL, IS&T Service Management och livscykelhantering Arbetat i en komplex eller verksamhetskritisk miljö där du koordinerat flera intressenter God kommunikativ förmåga – på både svenska och engelska – med vana att röra dig mellan tekniska och icke-tekniska målgrupper Teknisk förståelse – du behöver inte göra allt själv, men du måste förstå Du har tillräcklig teknisk kompetens för att kunna fatta rätt beslut, utmana leverantörer och prioritera tillsammans med IT-specialister. Det är meriterande om du har god förståelse för: Windows 10/11 och Evergreen-hantering Office 365 – implementation och drift MDM-verktyg och mobilitetshantering Hård- och mjukvarukonfigurationshantering Slutanvändarnära lösningar, tillbehör och kringutrustning Vad vi erbjuder – en meningsfull roll i en mänsklig miljö På Capio blir du en del av ett team med stort hjärta, hög kompetens och en gemensam drivkraft att förbättra vården. Vi är en stor organisation med en platt kultur – där du får synas, påverka och växa. Du får: En strategisk roll med stort ägarskap och inflytande Flexibel arbetsplats och frihet under ansvar Möjlighet att besöka verksamheter och förstå användarnas verklighet Centralt belägna lokaler i Göteborg Välkommen in med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande.
Därför är detta jobbet för dig Hos oss får du möjlighet att leda projekt som fokuserar på mer än bara leveransen – det handlar om att skapa verklig skillnad. Vi söker dig som är en driven projektledare alt. några år som Projektkoordinator och som tillsammans med våra kunder vill vara med och forma framtiden genom innovation, teknik och engagerat ledarskap. Du kommer att vara del av vårt nationella initiativ för projektledare vilket ger dig tillgång till utbildningar, certifieringar och möjligheten att jobba tillsammans med några av de skickligaste projektledarna i branschen. Du blir en del av vårt affärsområde Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Du gillar att leda, driva och engagera människor i din omgivning. Har du ett stort intresse för teknik, förmåga att leda tekniska projekt oavsett om det är vattenfall eller Agilt som främjar projektens framgång inom olika industrier – med inslag av både hårdvara och mjukvara - är detta rollen för dig. Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att leda och engagera andra. Du är ansvarstagande och är nyfiken på konsultbranschen. Utöver detta ser vi att du har: Erfarenhet av att arbeta i både traditionella och agila projektmodeller Minst 3 års erfarenhet av att leda projekt. Gärna inom teknikdrivna branscher, såsom Fordonsindustrin Erfarenhet av att arbeta i en miljö av både hårdvara och mjukvara Har en ingenjörsexamen En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor Göteborg, Fabrikstorget 1. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Partner, Lina Jäderborn. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!