Välkommen till jobbigt.nu - Den smarta och roliga sökmotorn för IT-jobb!
Just nu finns 2 001 jobb i vår databas från 499 arbetsgivare! 0 jobb finns i flera nätverk
Är du en driven och engagerad IT-specialist som vill vara med och forma framtiden inom IT och digitalisering? Då är Nordlo och kundstöd rätt plats för dig! Vi söker nu erfarna medarbetare som vill vara en del av vårt dynamiska och innovativa team på kundstöd som har en central roll i vår affär och organisation. Om Nordlo Nordlo är en ledande leverantör av IT- och digitaliseringstjänster i Norden. Vi erbjuder strategisk rådgivning och innovativa tekniska lösningar som hjälper våra kunder att driva digitaliseringen framåt. Med över 1000 medarbetare på mer än 40 orter i Sverige och Norge, och en omsättning på 2,4 miljarder SEK år 2024, är vi en stark aktör på marknaden. Varför Nordlo? - Utveckling på riktig: Här får du använda din erfarenhet och samtidigt fortsätta utvecklas tillsammans med kunniga kollegor. - Goda kollegor: Vi tror på att hjälpas åt och har nära till skratt, även när vi löser komplexa IT-problem. - Påverka framtiden: Med din kompetens bidrar du till att skapa hållbara företag och en smartare vardag – för kunder och kollegor. Om tjänsten Som IT-specialist i Nordlos kundstöd kommer du att vara en nyckelspelare i våra kunders tekniska vardag och utveckling. Du kommer att arbeta med förvaltning av våra kunder och samtidigt, med din kompetens föreslå förändringar och förbättringar hos Nordlos kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leverera kundnöjdhet genom att vara adaptiv, lyhörd och tekniskt kompetent. Skapa värde åt våra kunder både tekniskt och i en rådgivande roll. Arbeta mot uppsatta ekonomiska mål och ta ansvar för givna kunders tekniska miljö som en del i ett större kundteam. Din profil Vi söker dig som är redo att ta nästa steg i karriären och vill bidra med din breda kompetens för att underlätta för våra kunder. Du är kundfokuserad, lösningsorienterad och brinner för att ge service i toppklass. För att passa i rollen bör du: - Gilla att arbeta i team som tillsammans med olika kompetenser tar Nordlos kunder framåt. - Inneha en hög social kompetens som lyser igenom kommunikationsmedel som telefon och mail. Vikt i rollen ligger vid att bemöta, förstå, felsöka och avhjälpa våra kunder direkt i telefon. - Älska att vara en problemlösare och bli dagens hjälte när du stöttar IT-användare till en bättre vardag – på detta sätt bygga förtroende och en god kundrelation. - Ha förmåga att föra en dialog som fokuserar på framtid och förbättringar som huvudsaklig retorisk teknik. - Ha erfarenhet som IT-konsult och goda kunskaper i Microsoft 365, Azure, operativsystem, klientsupport, nätverk och kommunikation och IT-säkerhet. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Team Kundstöd Team Kundstöd står för kompetens, lösningshantering och god dialog med våra kunder. I affärsmodellen som bygger på långsiktiga relationer och avtalsbaserat partnerskap är bemötande och stöttningen från kundstöd en direkt avgörande faktor för Nordlos arbete mot nöjda kunder och en problemfri vardag. Kundstöd utgör en central roll till ett ökat förtroende och en tillväxt hos våra befintliga kunder. I Nordlos kundstöd återfinns hög kompetens i hantering av användarnära IT, nätverk, licenshantering och drift. Vi på Nordlo tror på ett direktbemötande med vår kompetens, detta för att bygga förtroende, hantera incidenter och lösa ärenden med minsta påverkan för våra kunder. Som medlem i kundstöd är du en lagspelare som inte ser skillnad på att svara i telefon eller vara en del i arkitekturen kring en ny kund. Som medlem i kundstöd är du stolt över att representera Nordlo med din kunskap, ditt engagemang och din naturliga sociala förmåga. Ansökan Känner du dig träffad? Skicka in ditt CV, för vi vill veta mer om dig. Rekrytering sker löpande.
Vill du vara med och forma framtidens digitala infrastruktur inom energi och vatten? Som Teknisk systemförvaltare får du en nyckelroll i vår utveckling av våra OT-system. Här bidrar du med din tekniska kompetens till ett meningsfullt uppdrag – att säkerställa driften av samhällsviktig infrastruktur genom smarta och säkra automationslösningar. Falu Energi & Vatten är alla Falubors energiföretag som tillsammans med våra kunder och invånare vill bidra till ett hållbart samhälle utan utsläpp. Vårt uppdrag är att underlätta för våra kunder att ta kloka beslut och göra mer hållbara val. Att jobba hos oss innebär att du gör skillnad i många människors vardag. Inte minst din egen. Arbeta som teknisk systemförvaltare Som Teknisk systemförvaltare för våra OT-system får du en central roll i att säkerställa driften och utvecklingen av våra tekniska system kopplade till produktion och process. Du arbetar i gränslandet mellan IT och produktion och blir en viktig del i vår digitala resa mot ökad automation och säkerhet. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt, med möjlighet att påverka hur våra tekniska system utvecklas för att möta framtidens krav. I rollen ingår bland annat att: •Förvalta och vidareutveckla våra OT-system, såsom SCADA, HMI, PLC-nätverk och datainsamlingssystem. •Säkerställa att systemen uppfyller höga krav på tillgänglighet, säkerhet och efterlevnad. •Koordinera insatser mellan drift, produktion, IT och externa leverantörer. •Leda och delta i förbättringsprojekt, uppgraderingar och implementering av nya lösningar. •Ansvara för dokumentation, systeminventering och konfigurationshantering. •Initiera och stödja cybersäkerhetsarbete inom OT-miljön. Kollegorna Rikard och Paul om rollen och att jobba på FEV: “Att jobba på FEV är en spännande utmaning då vår OT/IT-miljö är både geografiskt utspridd och tekniskt varierande. Dock måste vi lyfta fram att kollegorna (både inom gänget och resterande FEV) är absoluta höjdpunkten.” Din profil För att lyckas i rollen som Teknisk systemförvaltare tror vi att du drivs av att arbeta lösningsorienterat och kreativt. Du är van att arbeta strukturerat, säkerhetsmedvetet och att självständigt driva projekt framåt på ett proaktivt sätt. Vidare så har du förmågan att fatta beslut, planera och prioritera ditt arbete effektivt. Du motiveras av att skapa goda samarbeten och god kommunikation är en naturlig del av ditt arbetssätt. Vi söker dig som har: •Relevant högskoleutbildning, tex inom systemvetenskap, datateknik, elektroteknik eller automationsteknik alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet, och som vi bedömer som likvärdig. •Några års erfarenhet av teknisk systemförvaltning, gärna inom industriell IT/OT-miljö. •Erfarenhet av SCADA/DCS, HMI, PLC och andra automationssystem. •Goda kunskaper inom nätverk, särskilt i OT-miljöer. •Erfarenhet av att arbeta med cybersäkerhet. •B-körkort Det är meriterande om du har: •Erfarenhet av standarder som ISA/IEC 62443. •Erfarenhet av industriella kommunikationsprotokoll som tex Modbus, OPC/OPC-UA eller Profinet. •Erfarenhet av Siemens styrsystem. •Erfarenhet av systemintegration mellan OT och IT. •Bakgrund från energibranschen eller annan samhällskritisk infrastruktur. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det bästa med att jobba hos oss Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid •Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-31. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Lindman, IT-chef via asa.lindman@fev.se alternativt rekryterare Ulrika Struve på Adecco via ulrika.struve@adecco.se. Då vi står inför semestertider kan svarstiderna vara längre än normalt. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.